PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 122 Systemy zarządzania kosztami i dokonaniami | 91--99
Tytuł artykułu

Wykorzystanie zrównoważonej karty wyników w doskonaleniu procesów biznesowych

Warianty tytułu
Using Balanced Scorecard to Improve Business Processes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne organizacje postrzegają możliwość rozwoju przez doskonalenie procesów biznesowych. Ocena i doskonalenie procesów biznesowych w organizacji wymaga stosowania instrumentów ekonomicznych. Ponadto większość przedsiębiorstw analizuje procesy biznesowe z perspektywy klienta oraz stopnia zaspokojenia jego potrzeb i oczekiwań. Instrumentem ekonomicznym, który umożliwia kompleksową ocenę procesów jest zrównoważona karta wyników. Umożliwia ona ocenę procesów z perspektywy finansowej, klienta, procesów wewnętrznych oraz innowacji i wzrostu.(abstrakt oryginalny)
EN
Modern organizations perceive the possibility of development by improving business processes. Evaluation and improvement of business processes in an organization requires the use of economic instruments. In addition, most companies consider their business processes with the customer's perspective and the degree of satisfaction of his needs and expectations. An economic tool that enables a comprehensive assessment process is the balanced scorecard. It allows assessment of the processes from the perspective of financial, customer, internal processes and innovation and growth. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Analiza i modelowanie systemów informacyjnych, pod. red. A. Nowickiego, I. Chomiak-Orsy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010.
  • Blattberg R.C., Getz G., Thomas J.S., Klient jako kapitał, Wydawnictwo MT Biznes, 2004.
  • Chomiak-Orsa I., Charakterystyka obiektowego ujęcia systemu informacyjnego, w: System Informacyjny Logistyki. Modelowanie, pod red. A. Nowickiego, I. Chomiak-Orsy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  • Chomiak-Orsa I., Mapowanie procesów elementem normalizacji procesów controllingu, w: Wiedza i technologie informacyjne w biznesie, red. D. Jelonek, A. Nowicki, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008.
  • Grajewski P., Organizacja procesowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • Ignacik I., Sitech. Mapowanie procesów, które ma sens, Avantage, czerwiec 2007, http://www.bcc.com. pl.
  • Kale V., SAP R/3. Przewodnik dla menadżerów, Helion, Gliwice 2001.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników - jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2001.
  • Kasprzak T., Organizacja zorientowana na procesy biznesu - modelowanie referencyjne, w: Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu, red. T. Kasprzak, Difin, Warszawa 2005.
  • Kludacz M., Płaszczyzny pomiaru i oceny dokonań szpitala w zrównoważonej karcie wyników, w: Rachunkowość a controlling, red. E. Nowak, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • Mazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2001.
  • McCormack K.P., Johnson W.C., Business process orientation. Gaining the e-business competitive advantage, St. Luice Press, London 2001.
  • Polak A., Norma nader inspirująca, "CXO Magazyn Kadry Zarządzającej" 2002, październik.
  • Wierzbiński M., Zrównoważona karta wyników, w: Strategiczna rachunkowość zarządcza, red. E. Nowak, PWE, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171379595

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.