PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 13 | z. 2 | 220--225
Tytuł artykułu

Innowacje produktowe na rynku słodyczy - oczekiwania konsumentów a poziom akceptacji nowości

Warianty tytułu
Product Innovation at the Confectionery Market - Consumers' Expectations and the Level of Acceptance of New Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono wyniki ilościowych i jakościowych badań własnych pokazujących oczekiwania i preferencje konsumentów wobec wprowadzania innowacji produktowych na rynku słodyczy. Badanie zrealizowano w ramach projektu EUREKA - Zachowania konsumentów wobec innowacyjnych wyrobów czekoladowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Sweets market for many years is a booming segment of the food products. Causes of healthy confectionery market can be explained by habituation of both children and adult consumers for their consumption, which is associated with attachment to the sweet taste and the habits acquired in the family home. Consumers are increasingly turning to sweet products when they need a quick snack, hungry or want to improve their mood. Sweet manufacturers wanting to meet the changing needs of consumers, they must undergo innovation activities consisting in changing production technology, taste and packaging. Subjects participating quantitative research and focus group interview pledged their support to innovation in food, including sweets. Examples of innovation in the confectionery sweets may be functional, fortified with vitamins and microelements, or chocolate with filling derived from plants grown organically. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
220--225
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Białokoz-Kalinowska I., Konstantynowicz J., Abramowicz P., Piotrowska-Jastrzębska J. 2006: Uwarunkowania środowiskowe a nawyki żywieniowe młodzieży z regionu Podlasia. Pediatria Współczesna. Gastroenterologia. Hepatologia i Żywienie Dziecka, 8, 2, 117-120.
  • Brzęska-Mikoda A. 2009: Innowacje w fi rmie - szanse dla kreatywnych. [www.fi rmasymulacyjna.edu.pl], 12.03.2011.
  • Cartwright F., Stritzke W.G.K., Durkin K., Houghton S., Burke V., Beilin L.J. 2007: Chocolate carving among children. Implications for disordered eating patterns. Appetite, 48, 87-95.
  • Cartwright F., Stritzke W.G.K. 2008: A multidimensional ambivalence model of chocolate craving: Construct validity and associations with chocolate consumption and disordered eating. Eating Behaviors, 9, 1-12.
  • Jeżewska-Zychowicz M. 2007: Zachowania żywieniowe i ich uwarunkowania. Wyd. II zmienione, SGGW, Warszawa.
  • Jutrzenka S.A. Raport Amber Brokers S.A. Dom Maklerski 2010: Opracowanie niepublikowane pochodzące z wewnętrznej bazy danych Amber Brokers S.A. z dn. 15.09.
  • Kalinowski T.B. 2010: Innowacyjność przedsiębiorstw a systemy zarządzania jakością. Wydawnictwo Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa.
  • Kędzior Z. (red.) 2005: Badania rynku, metody, zastosowania. PWE, Warszawa.
  • Klimacka-Nawrot E., Suchecka W., Błońska-Fajfrowska B. 2005: Upodobanie do słodyczy a wrażliwość smakowa i nawyki słodzenia u dorosłych niepalących. Wiadomości Lekarskie, LVIII (3-4), 174-179.
  • Kosicka-Gębska M. 2009: Rola słodyczy w kształtowaniu zachowań żywieniowych młodych konsumentów. [W:] Rozwój turystyczny regionów a tradycyjna żywność. (red. Z.J. Dolatowski, D. Kołożyn-Krajewska). Wydawca WSGiT w Częstochowie, Częstochowa, 314-324.
  • Kosicka-Gębska M., Gębski J. 2010: Internet jako źródło informacji o żywności i żywieniu. Handel Wewnętrzny, 3, 48-54.
  • Maison D. 2001: Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych. PWN, Warszawa.
  • Maison. D., Noga-Bogomilski A. 2007: Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. GWP, Gdańsk.
  • Nikodemska-Wołowik A.M. 1999: Jakościowe badania marketingowe. PWE, Warszawa.
  • Małecka M., Olejniczak T., Bakalarska M., Sojkin B. 2009: Konsument wobec innowacji produktowych na rynku żywności. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Poznań.
  • Osman J.L., Sobal J. 2006: Chocolate carvings in American and Spanish individuals: Biological and cultural influences. Appetite, 47, 290-301.
  • Szczepaniak I. 2010: Ekonomiczna ocena innowacyjności przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Przemysł Spożywczy, t. 64, 4-8.
  • Świderski F. (red.) 2003: Żywność wygodna i żywność funkcjonalna. WNT, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171379651

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.