Warianty tytułu
Crisis Management Based on Przedsiębiorstwo Budowlane DĄBROWSKI Henryk Dąbrowski Company
Języki publikacji
Abstrakty
Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie jest niezwykle trudne. Wymaga od kadry kierowniczej podjęcia różnego rodzaju działań zaradczych (nastawionych zarówno na niwelowanie skutków kryzysu, jak i mających na celu dostosowanie się do spotkania z przyszłością). Aby można było właściwie zareagować należy przede wszystkim właściwie rozpoznać przyczyny kryzysu. Tylko właściwa ich diagnoza pozwoli na podjęcie skutecznych działań zaradczych. Przedmiotem rozważań niniejszego opracowania są podjęte działania antykryzysowe przez właściciela Przedsiębiorstwa Budowlanego DĄBROWSKI Henryk Dąbrowski. Choć jest to mała firma, działająca głównie na rynku lokalnym, przeprowadzone badania wskazują na dużą skuteczność w pokonywaniu sytuacji kryzysowych. (abstrakt oryginalny)
The management of the enterprise in the crisis is very demanding and difficult. It requires undertaking different kinds of reparing actions (which will both eliminate the effects of the crisis and adjust them to face. To react properly, first of all the reasons of the crisis should be recognized correctly. Only the right diagnosis let undertake the effective repairing actions. The subject of following contemplation are anticrisis actions undertook by the owner of the Building Company Dąbrowski Henryk Dąbrowski. Although this company is small, working mainly on local market, conducted research show the high effectiveness in overcoming crisis situations. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- Berger, R. http://ceo.cxo.pl/artykuly/48409/kryzys.nieleczony.prowadzi.do.smierci.html, z dnia 08.01.2014 r.
- Bleicher, K. (1976). Unternehmungsentwicklung und Organisation - Planung, Organizacja i Kierownictwo, Nr 6.
- Hermann, Ch.F. (1963). Some Consequences of Crisis which Limit the Viability of Organizations, Administrative Science Quarterly, No 8.
- Krystek, U. (1980). Organizatorische Moglichkeiten des Kriesen - Managements, Zeitschrift fur Organization, Nr 2.
- Lerbinger, O. (1997). The Crisis Manager, Fading Risk and Responsibility, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
- Malewska, K. (2003). Strategie zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie. W: J. Skalik (red.), Zachowania organizacji wobec zjawisk kryzysowych, Wrocław: Wydawnictwo Cornetis.
- Muller, E. (1994). Management In der Kriese W: H. Albach (ed), Globale Soziale Marktwirtschaft. Ziele - Wege - Akteure, Wiesbaden: Gabler GmbH.
- Murdoch, A. (2003). Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
- Nogalski, B., Macinkiewicz, H. (2004). Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Pokonać kryzys i wygrać, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
- Slatter, S., Lovett, D. (2001). Restrukturyzacja firmy. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych, Warszawa: WIG-Press.
- Słownik Wyrazów Obcych (1995). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Urbanowska-Sojkin, E. (1999). Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
- Walecka, A. (2014). Managers' Behaviour Determinants in the Enterprise Crisis Situation, Lodz: Technical University of Lodz. A Series of Monographs.
- Wawrzyniak, B. (1999). Odnawianie przedsiębiorstwa. Na spotkanie XXI wieku, Warszawa: Poltext.
- Wawrzyniak, B. (red.) (1984). Zarządzanie w kryzysie. Koncepcje, badania, propozycje, Warszawa: PWE.
- Wieczerzyńska, B. (2009). Kryzys w przedsiębiorstwie, Warszawa: CeDeWu Sp. z o.o.
- Zakrzewska-Bielawska, A. (2008). Zarządzanie w kryzysie. W: I. Staniec, J. Zawiła-Niedźwiecki (red.), Zarządzanie ryzykiem operacyjnym, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
- Zelek, A. (2003). Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie - perspektywa strategiczna, Warszawa: ORGMASZ.
- Ziarko, J., Walas-Trębacz, J. (2010). Podstawy zarządzania kryzysowego, Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171379713