PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 122 Systemy zarządzania kosztami i dokonaniami | 213--221
Tytuł artykułu

Koszty jakości usług bankowych

Warianty tytułu
Banking Services Quality Costs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest omówienie kosztów jakości, występujących podczas świadczenia usług bankowych. Usługi te powinny charakteryzować się wysoką jakością w obliczu wysokiej konkurencji podobnych usług na rynku. Pomiar jakości kosztów, jej braku lub nakładów związanych z jej ponoszeniem jest możliwy dzięki wyodrębnieniu oraz stosowaniu przez instytucję finansową pozaewidencyjnego rachunku kosztów jakości.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to present quality costs that occur during the provision of banking services. These services should be of high quality in the face of high competition in the market of similar services. The measurement of costs of the poor quality or the expenditure associated with its carrying is possible thanks to the implementation and applying by a financial institution of the quality cost system.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Bank J., Zarządzanie przez jakość, Wydaw. Felberg SJA, Warszawa 1999.
  • Borys T., Elementy teorii jakości, PWN, Warszawa 1980.
  • Doskonalenie jakości w bankach, oprac. zbior. pod red. K. Opolskiego, CeDeWu, Warszawa 2002.
  • Feingenbaum A.V., Total quality control, engineering and management, Mc Graw Hill Book Company Inc., NewYork-Toronto-London 1961.
  • Innowacyjne usługi banku, pod red. D. Korenik, PWN, Warszawa 2006.
  • Iwasiewicz A., Decyzyjny rachunek kosztów jakości, materiały III konferencji naukowej "Koszty jakości w zarządzaniu jakością", Kraków 12-13.09.2002.
  • Kiliński A., Jakość, WNT, Warszawa 1979.
  • Kotler P.,Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • Lipowski M., Marketing bankowy, Wydaw. UMCS, Lublin 2003.
  • Monitorowanie jakości w banku, pod red. K. Opolskiego, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2004.
  • Neave E.H., The Demingphilosophy. Management in to the '90s, Department of Trade and Industry, London 1989.
  • Norma PN-EN ISO 9001:2000, PKN, Warszawa 2001.
  • Norma PN-ISO 9004-2, Zarządzanie jakością i elementy systemu jakości. Wytyczne dotyczące usług, Warszawa 1994.
  • Opolski K., Strategia jakości w nowoczesnym zarządzaniu bankiem, Instytut Naukowo-Wydawniczy OLYMPUS CEiRB, Warszawa 1998.
  • Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wydaw. UMCS, Lublin 2002.
  • Storbacka K., The nature of customer relationship profitability. Analysis of relationships and customer bases in retail banking, Swedish School of Economics and Business Administration, Helsingfors, 1994, no. 55.
  • Zarządcze aspekty rachunkowości, oprac. zbior. pod red. T. Kiziukiewicza, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
  • Zymonik Z., Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171379947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.