PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2(35) | 69--92
Tytuł artykułu

Struktura popytu na usługi ubezpieczeniowe w Polsce : (w oparciu o badania własne)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Structure of Demand for Insurance Services in Poland : (in the Light of Own Research)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postępujący proces globalizacji istotnie wpływa na strukturę polskiego rynku ubezpieczeń oraz na procesy innowacyjne, jakie się na nim dokonują. Celem artykułu jest ocena zmian - zachodzących w tym segmencie rynku finansowego - z punktu widzenia klientów firm ubezpieczeniowych i współpracujących z nimi banków. Wnioski na temat stosunku konsumentów do rozszerzonej oferty usług ubezpieczeniowych wyprowadzono w oparciu o zebrany materiał badawczy (m. in. poprzez wywiady eksperckie z przedstawicielami dyrekcji czołowych ubezpieczycieli obecnych na polskim rynku oraz badania fokusowe). W myśl współczesnych teorii marketingu dystrybucja traktowana jest jako synonim komfortu dla klienta. Zdaniem rozmówców autorki kompleksowa obsługa nabywcy, lepiej dostosowana do jego potrzeb, stała się standardem. Dostarczenie produktów w odpowiedniej formie, we właściwym miejscu, po dogodnej cenie przekłada się na większą atrakcyjność oferty danego podmiotu w stosunku do wachlarza usług rywalizujących z nim instytucji. (abstrakt oryginalny)
EN
This article presents an analysis of changes in the Polish insurance market generated by the globalization and internalization of financial institutions. Conclusions on consumer attitudes to an expanded range of insurance services are derived from the collected research material (through expert interviews with representatives of the management of leading insurance companies on the Polish market, and focused interviews). According to modern theories of marketing, distribution is treated as a synonym for client comfort. In the opinion of author's interlocutors comprehensive customer service, better suited to customer's needs, has become a standard. The delivery of insurance products in the optimal way, to the right place, and at a price convenient for the customer leads to the improvement of a company's competitiveness. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--92
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bąkiewicz A., Wokół globalizacji, [w:] Gospodarka i społeczeństwo w dobie globalizacji, red. A. Bąkiewicz, DIALOG, Warszawa 2000.
  • Banasiński A., Ubezpieczenia gospodarcze, Poltext, Warszawa 1993.
  • Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Gebethner i Ska, Warszawa 1996.
  • Gierszewska G., Wawrzyniak B., Globalizacja - wyzwania dla zarządzania strategicznego, Poltext (Euromanagement), Warszawa 2001.
  • Globalizacja gospodarki światowej a integracja regionalna, Komitet Prognoz "Polska w XXI wieku", PAN, Dom Wydawniczy "Elipsa", Warszawa 1998.
  • Gorczyńska M., Szustak G., Bancassurance jako forma wzmocnienia konkurencyjności banków i ubezpieczycieli w dobie globalizacji, [w:] Ubezpieczenia wobec procesów globalizacji, red. L. Pawłowicz, R. Wierzba, Gdańska Akademia Bankowa przy Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową, CeDeWu, Warszawa 2003.
  • Górski M., Architektura systemu finansowego gospodarki, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2005.
  • Ekonomia rozwoju, red. R. Piasecki, PWE, Warszawa 2011.
  • Hayek F.A., The Fatal Conceit: The Errors of Socialism, University of Chicago Press, Chicago 1988.
  • Jadachowski Ł., Synergia jest możliwa, "Miesięcznik Ubezpieczeniowy" 2013, nr 1.
  • Karmańska A., Rachunkowość zarządcza ubezpieczyciela, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Kowalewski E., Prawo ubezpieczeń gospodarczych, Wydawnictwo Branta, Bydgoszcz-Toruń 2006.
  • Krukowska E., Konkurencja zagranicznych firm na polskim rynku ubezpieczeń gospodarczych, [w:] Kierunki rozwoju polskiego rynku finansowego w procesie integracji z Unią Europejską, red. J. Rutkowski, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin 2000.
  • Łańcucki J., Warunki i perspektywy rozwoju rynku ubezpieczeniowego w Polsce, "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 1992, nr 4-6.
  • Łazowski J., Wstęp do nauki o ubezpieczeniach, Wydawnictwo Prawnicze "Lex", Sopot 1998.
  • Ohmae K., The Global Logic of Strategic Alliances, "Harvard Business Review" 1989.
  • Piasecki R., Globalizacja procesów gospodarczych, [w:] Podstawy ekonomii, red. E. Kwiatkowski, R. Milewski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2011.
  • Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Polskie firmy wobec globalizacji. Luka kompetencyjna, red. A. Sitko-Lutek, PWN, Wyd. Naukowe Warszawa 2007.
  • Podstawy ubezpieczeń, t. 2, Produkty, red. J. Monkiewicz, Poltext, Warszawa 2001.
  • Ritzer G., The McDonaldization of Society, Pine Forge Press, Thousand Oaks 2004.
  • Sowa K., Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych, Difin, Warszawa 2006.
  • Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2001.
  • Treder H., Rozwój polskiego rynku ubezpieczeń gospodarczych w warunkach konkurencji międzynarodowej, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" 1999, nr 836.
  • Ubezpieczenia, "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica" red. S. Wieteska, 2010, nr 244.
  • Ubezpieczenia, red. J. Handschke, J. Monkiewicz, Poltext, Warszawa 2010.
  • Ubezpieczenia gospodarcze. Ryzyko i metodologia oceny, red. T. Michalski, A. Karmańska, A. Śliwiński, C.H. Beck, Warszawa 2004.
  • Wierzbicka E., Rynek ubezpieczeniowy, [w:] System finansowy w Polsce, red. B. Pietrzak, Z. Polański, B. Woźniak, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Wróbel P., Wizerunek: ubezpieczony, "Miesięcznik Ubezpieczeniowy" 2013, nr 3.
  • www.knf.gov.pl [dostęp 12.06.2014].
  • www.swissre.com [dostęp 12.06.2014].
  • www.piu.org.pl [dostęp 13.06.2014].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171381007

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.