PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 115 Menedżer w gospodarce opartej na wiedzy | 297--306
Tytuł artykułu

Umiejętności menedżera w strukturach wirtualno-sieciowych (w świetle badań sondażowych)

Warianty tytułu
Manager's Skills in Virtual Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wirtualno-sieciowe warunki funkcjonowania zespołów zadaniowo-projektowych modyfikują sposób zarządzania przez menedżera. W zmienionej sytuacji potrzebne są dodatkowe/zmodyfikowane umiejętności zarządzania pozwalające uzyskać zakładane cele. Istotne tu są: przygotowanie zawodowe, inteligencja emocjonalna i specyficzne predyspozycje. Niniejszy artykuł przedstawia wstępne wyniki badań pilotażowych dotyczących tytułowego zagadnienia. Na podstawie wyników wstępna analiza porównawcza z wcześniejszymi wynikami badań oraz danymi zawartymi w literaturze nie pozwoliła na stwierdzenie jakościowych różnic między umiejętnościami menedżera funkcjonującego w strukturach tradycyjnych (hierarchicznych) oraz wirtualno-sieciowych; zdiagnozowane różnice mają raczej charakter ilościowy (niż jakościowy).(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents new research into two companies that have virtual teams and managers. Management in a virtual organization is a new form. A virtual manager needs new/different skills to run virtual teams and manage them in an innovative way. Possible to mea- sure intelligence group emotional allows for more effective virtual management and the operation of virtual enterprises in innovative ways. One purpose of the article is to show which skills can help a virtual manager to build effective virtual teams and another is to present problems he has in a virtual organization. They work in virtual way and use special skills to work together.(original abstract)
Twórcy
  • Centrum Innowacji ProLearning, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Antczak Z., Funkcja personalna w przedsiębiorstwie w okresie transformacji gospodarczo-społecznej w Polsce, AE, Wrocław 2005.
  • Cellary W., Sieciowe organizacje wirtualne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] P. Adam- czewski, J. Stefanowski (red.), Nowoczesne systemy informatyczne dla małych i średnich przeds�iębiorstw, Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań 2006.
  • Fisher K., Fisher M.D., The Distance Manager, A hands-on Guide to managing off-site Employees and Virtual Teams, McGraw-Hill 2001.
  • Fleming I., The Virtual Teams, Management Pocketbooks, Alresford, UK, 2006.
  • Garton C., Wegryn K., Managing without Walls: Maximize Success with Virtual, Global, and Cross-Cultural Teams, MC Press, Lewisville 2006.
  • Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz A., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa 2007.
  • http://iks-net.pl.
  • http://www.iks-net.pl/index.php/o-firmie/o-firmie.html, (07.12.2009).
  • http://www.neurosoft.pl (15.09.2009).
  • http://www.prolearning.pl.
  • Kołodziejczyk A., Umiejętności wirtualnego menedżera w organizacji- studium przypadku (komunikat z badań), [w:] S. Witkowski, T. Listwan (red.), Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, Difin, Warszawa 2008.
  • Kołodziejczyk A., Wykorzystanie wirtualnego zarządzania szansą rozwoju małych przedsiębiorstw (studium przypadku), [w:] J. Skalik (red.), Zmiana warunkiem sukcesu. Rozwój i zmiany w małych i średnich przedsiębiorstwach, UE, Wrocław 2009.
  • Lipnack J., Stamps J., Virtual Teams: Reaching Across Space, Time and Organizations with Technology, Wiley, New York 1997.
  • Niemczyk J., Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych, AE, Wrocław 2006.
  • Perechuda K. Metody zarządzania przedsiębiorstwem, AE, Wrocław 1999.
  • Salovey P., Sluyter DJ; Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna, Rebis; Poznań 1999.
  • Sikorski Cz., Organizacje bez wodzów, C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • Śmieja M., Orzechowski J., Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje, PWN, Warszawa 2008.
  • Warner M., Witzel M., Zarządzanie organizacją wirtualną, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • Żukowska J., Wirtualny zespół w kontekście zróżnicowania kulturowego, [w:] J. Skalik (red.), Zmiana warunkiem sukcesu. Przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstw, AE, Wrocław 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171381145

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.