PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 150 Problemy regionalizmu | 242--251
Tytuł artykułu

Atrakcyjność inwestycyjna Europy Środkowo-Wschodniej - metodyczny aspekt badań

Warianty tytułu
Investment Attractiveness of Central and East European Countries - Methodological Aspect of Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono metodyczne aspekty badania atrakcyjności inwestycyjnej regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Zaprezentowano w nim pojęcie atrakcyjności inwestycyjnej (rzeczywistej, potencjalnej i postrzeganej), dotychczasowe badania nad atrakcyjnością inwestycyjną regionu oraz rolę źródeł wtórnych i pierwotnych w dokonywaniu oceny atrakcyjności inwestycyjnej. Zwrócono szczególną uwagę na rolę międzynarodowych badań porównawczych w ocenie atrakcyjności inwestycyjnej regionu, zaprezentowano także pierwotne metody gromadzenia informacji przydatne w badaniu wizerunku państw Europy Środkowo-Wschodniej wśród inwestorów zagranicznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article deals with the methodological aspects of the research on investment attractiveness of Central and Eastern Europe. It presents the idea of investment attractiveness (real, potential and perceived), the research which has been done so far, and the role of desk and field research in the evaluation of investment attractiveness of the region. Special consideration was given to the role of international comparative studies in the evaluation of investment attractiveness of CEE countries. The paper also outlines the field research methods, which are useful when conducting research on the image of Central and Eastern European countries among foreign investors. (original abstract)
Rocznik
Strony
242--251
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Churchil G.A., Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Craig C.S., Douglas S.P., International Marketing Research, John Wiley & Sons, Ltd., West Sussex 2005.
  • Ćwil E., Gawroński J., Wielostronne porównania międzynarodowe, ZBSE, GUS, Warszawa 1987.
  • Dziemianowicz W., Ranking atrakcyjności inwestycyjnej miast Polski - refleksje po czterech latach badań, Prace i Studia Geograficzne, t. 35, Warszawa 2010.
  • Gawlikowska-Hueckel K., Atrakcyjność inwestycyjna nowych województw, "Polska Regionów", IBnGR, Gdańsk 1999.
  • Globalisation Act II: Team Europe Defends Its Goals, Ernst & Young, 2006.
  • Głowacki R., Kramer J., Żabiński L., Analiza rynku, PWE, Warszawa 1980.
  • Hildebrandt., Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski w 2008 r., IBnGR, Gdańsk 2008.
  • Hot Spots in CEE. The Roland Berger CEE City Ranking Survey 2009, Roland Berger, Wiedeń 2009.
  • Jaciow M. (red.), Handel i usługi. Diagnoza i perspektywy rozwoju w Polsce i województwie śląskim, Katedra Rynku i Konsumpcji, WAE w Katowicach, Katowice 2005.
  • Kalinowski T. (red.), Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski 2008, IBnGR, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Gdańsk 2008.
  • Karcz K., Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
  • Karcz K., Międzynarodowe badania porównawcze. Podstawa decyzji makro- i mikroekonomicznych, "Monografie i Syntezy" nr 69, IRWiK, Warszawa 1990.
  • Kędzior Z. (red.), Badania rynku. Metody, zastosowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.
  • Kopczuk A., Proniewski M. (red.), Atrakcyjność inwestycyjna regionu, Wydaw. Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2005.
  • Kraje Europy Środkowo-Wschodniej stracą na atrakcyjności? Raport portalu Money.pl, Wrocław 2008.
  • Kumar V., International Marketing Research, Prentice Hall International, 2000.
  • Kupiec L., Atrakcyjność regionu a sposób rozprzestrzeniania się innowacji i rozwoju społeczno-gospodarczego, [w:] Kopczuk A., Proniewski M. (red.), Atrakcyjność inwestycyjna regionu, Wydaw. Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2005.
  • Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003.
  • New Concerns in an Uncertain World. The 2007 A.T. Kearney FDI Confidence Index, Chicago 2007.
  • Offshoring for Long - Term Advantage. The 2007 A.T. Kearney Global Services Location Index, Chicago 2007.
  • Onshure, Nearshore, Offshore: Unsure?, Jones Lang LaSalle, Warszawa 2009.
  • Orechwa-Maliszewska E., Michalczuk G., Poliński A., Ocena atrakcyjności inwestycyjnej województwa podlaskiego w świetle badań porównawczych, [w:] A. Kopczuk, M. Proniewski (red.), Atrakcyjność inwestycyjna regionu, Wyd. Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2005.
  • Otwarty świat. Badanie atrakcyjności inwestycyjnej Europy 2008, Ernst & Young, 2008.
  • Pakulska T., Podatność innowacyjna Polski na napływ zagranicznego kapitału technologicznie intensywnego, Monografie i Opracowania nr 536, SGH, Warszawa 2005.
  • Pluta W., Wielowymiarowa analiza porównawcza w badaniach ekonomicznych: metody taksonomiczne i analizy czynnikowej, PWE, Warszawa 1977.
  • Poland As a Destination of Shared Services Centers, KPMG, Warszawa 2009.
  • Przewodnik po specjalnych strefach ekonomicznych w Polsce, KPMG, Warszawa 2009.
  • Raport z transformacji. Twarde lądowanie. Europa Środkowo-Wschodnia wobec globalnego kryzysu, PriceWatersHouseCoppers, Warszawa 2009.
  • Reinventing European growth. Ernst &Young's 2009 European attractiveness survey, Ernst & Young, 2009.
  • Schroeder J., Badania marketingowe rynków zagranicznych, Akademia Ekonomiczna, Poznań 1986.
  • Strefy wzrostu? Specjalne Strefy Ekonomiczne - opinie przedsiębiorców, Deloitte Warszawa 2009.
  • Surażska W., Liderzy lokalnego rozwoju, "Rzeczpospolita" 8.06.2000.
  • Surażska W., Gwiazdy na ciemnym tle, "Rzeczpospolita" 6.09.2000.
  • Swianiewicz P., Dziemianowicz W., Atrakcyjność inwestycyjna miast, "Polska Regionów", IBnGR, Warszawa 1999.
  • The Global Top 20, 2006, Windows of Hope for Global Retailers. The 2009 A.T. Kearney Global Retail Development Index, Chicago 2006.
  • Why Poland? Strenghts and Weaknesses of Running a Business in Poland, from the Perspective of Foreign Investors, KPMG, Warszawa 2009.
  • Zeliaś A. (red.), Metody statystyki międzynarodowej, PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171381361

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.