PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 115 Menedżer w gospodarce opartej na wiedzy | 315--324
Tytuł artykułu

Motywacyjne oddziaływanie menedżera w warunkach kryzysu gospodarczego

Warianty tytułu
Motivating Employees in Economic Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Czas kryzysu jest okresem trudnym dla pracodawcy i pracownika. Pracownicy obawiają się o swoje miejsca pracy, pracodawcom zaś zależy, aby zatrzymać kluczowych pracowników w firmie i utrzymać motywację pracowników na określonym poziomie. Szczególna rola w tym okresie przypada kadrze menedżerskiej. Doświadczenia badawcze wskazują, że menedżerowie w różnym stopniu wykorzystywali możliwości bodźcowego oddziaływania na pracowników w czasie kryzysu. Ci, którzy uznali, że motywowanie jest ważne, w pierwszej kolejności koncentrowali swoją uwagę na wykorzystaniu motywatorów pozapłacowych. Wśród nich, jak wskazują doświadczenia badawcze, ważne miejsce przypada komunikacji, okazywaniu wsparcia, docenianiu pracowników, wyrażania uznania. Bardzo istotne są też atmosfera w pracy, ścieżki kariery, a także możliwość szkolenia i doskonalenia.(abstrakt oryginalny)
EN
The article points out motivational activities of managers towards employees in the times of crisis. Any possibilities to keep employees motivated are being reduced during these times. Thus non-wage incentives are popular. Among them the most important are communication, support, expressing appreciation and valuing employees. Creating a positive work atmosphere is crucial as well. The idea is to survive the crisis and reduce anxiety amongst workers associated with insecurity(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bratnicki M., Strużyna J. (red.), Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, AE, Katowice 2001.
  • metro@agora.pl, 7.12.2009.
  • Pree Max De, Przywództwo jest sztuką, Business Press, Warszawa 1999.
  • Quinn R.E. Faerman, Thompson M.P., McGrath M.R., Profesjonalne zarządzanie, PWE, Warszawa 2007.
  • Tracy B., Scheelen F., Nowoczesny menedżer sprzedaży. Poważna inwestycja w strategie XXI wieku, Wydawnictwo Muza SA, Warszawa 2000.
  • Welch J., Welch S., Winning znaczy zwyciężać, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171381409

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.