PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 215 | 74--89
Tytuł artykułu

E-turystyka i uwarunkowania jej rozwoju w Polsce - wybrane aspekty analizy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-Tourism and Conditions of Its Development in Poland - Chosen Aspects of Analyse
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zamierzeniem autorki artykułu jest zwrócenie uwagi na coraz silniejszy wpływ uwarunkowań globalnych i lokalnych na rozwój e-turystyki Polsce. W powyższym kontekście zarysowuje się ważna kwestia związana z rozpoznaniem czynników, które dostarczają istotnej wiedzy o współczesnym otoczeniu rynku e-turystyki, którą potrzebują jego podmioty turystyczne do budowy innowacyjnych ofert i modeli biznesu.(abstrakt oryginalny)
EN
The intention of the author of this article is to draw attention to the increasingly strong influence of global and local conditions for the development of e-tourism Poland. In this context, outlines the important issue related to the diagnosis of the factors that provide essential knowledge about the contemporary environment of e-tourism which need its tourist operators to build innovative offerings and business models. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
74--89
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Buhalis D. (2003), E-Tourism. Information Technology for Strategic Tourism Management, Prentice Hall, Harlow, UK.
  • Buhalis D., Law R. (2008), Progress in information technology and tourism management: 20 years and 10 years after the Internet. The state of e-Tourism Research. "Tourism Management", No. 4 (29).
  • Bywalec C. (2010), Konsumpcja a rozwój gospodarczy, C.H. Beck, Warszawa.
  • Chądzyński J., Nowakowska A. i Przygodzki Z. (2012), Region i jego rozwój w warunkach globalizacji, CeDeWu, Warszawa.
  • Czapiński J., Panek T. (2013), Raport: Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków, Vizja Press & IT, Warszawa, rozdział VII.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (2010), Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Difin, Warszawa.
  • Evans Ch. (2005), Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa.
  • Fic M. (2005), Gospodarka oparta na wiedzy [w:] D. Kopycińska (red.), Teoretyczne aspekty gospodarowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Flis R., Szut J., Mazurek-Kucharska B., Kuciński J. (2009), E-usługi - definicja i przykłady. Badanie zapotrzebowania na działania wspierające rozwój usług świadczonych elektronicznie (e-usług) przez przedsiębiorstwa mikro i małe, PARP, Warszawa.
  • Gaworecki W.W. (2007), Turystyka, PWE, Warszawa.
  • Gontar B., Papińska-Kacperek J. (2012), E-Turystyka jako element koncepcji budowania inteligentnego miasta, Studia Informatica, nr 29, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • GUS (2008), Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2004-2007, Warszawa, www.stat.gov.pl [dostęp: 20.09.2014].
  • Ito T. (2001), The Japanese Economy, MIT Press, Cambridge-London.
  • Jarczewski A. (2014), Młody, wymagający, technologiczny, "Rynek Turystyczny", nr 1.
  • Kleer J. (2009), Gospodarka oparta na wiedzy a globalizacja: związki czasowe i przyczynowe [w:] J. Kotowicz-Jawor (red.), GOW - wyzwanie dla Polski, PWE, Warszawa.
  • Kopycińska D. (red.), Teoretyczne aspekty gospodarowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Mały Rocznik Statystyczny (2012), GUS, Warszawa.
  • Nam T. i Pardo T. (2011), Konceptualizing Smart City with dimensions of technology, people, and institution, ACM, New York.
  • Oxfort Dicionary of Business and Management (2006), J. Law (ed.), Oxford University Press, 4th ed.
  • Pawlicz A. (2012), E-turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Reformat B. (2010), Zakupy grupowe jako nowy obszar badań marketingowych, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" nr 10.
  • Szewczuk M., Kogut-Jaworska M., Zioło M. (2011), Rozwój lokalny i regionalny. Teoria i praktyka, C.H. Beck, Warszawa.
  • Szopiński T.E. (2012), Konsument na rynku usług, CeDeWu, Warszawa.
  • Tkaczyk J. (2012), Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe "Handel Wewnętrzny. Konsumpcja i konsument - nowe trendy" maj-czerwiec.
  • Toffler A. (2006), Trzecia fala, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań.
  • Ustawa Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013. Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2008, Dz.U. z 2008, nr 153, poz. 956 z późn. zm.
  • Wang J. (2001), Developments in digital business (G53DDB), Tourism &Travel, Research Institute, Nottingham University Business School, Nottingham.
  • Zawada A. (2007), Bariery rozwoju gospodarczego - czarna lista Lewiatana, "Fiskus", nr 6.
  • Zittrain J. (2008), The future of the Internet - and how to stop it, Yale University Press, New Haven & London.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171382283

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.