PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 5 (CD) | 1107--1121
Tytuł artykułu

Rola kadry menadżerskiej podczas wprowadzania zmian w przedsiębiorstwach

Warianty tytułu
Role of the Manager Staff while Implementing Changes in Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W czasach współczesnej gospodarki, tylko przedsiębiorstwa posiadające odpowiednie zasoby ludzkie, wyposażone w potrzebną wiedzę, są wstanie stawić czoła konkurencji, co prowadzi do osiągnięcia sukcesu. Posiadanie kapitału ludzkiego o najwyższej jakości stwarza możliwość sprostania wyzwaniom rynkowym, które sprzężone ze zmianami zachodzącymi w otoczeniu, wymuszają nieustanne reakcje. Pośród nich największą rolę odgrywają przemiany o charakterze: psychologicznym, społecznym, kulturalnym, politycznym, technologicznym i ekonomicznym, co przekłada się na fakt, iż w centrum zainteresowania pojawiają się kwestie związane z kształtowaniem kompetencji menadżerów, których głównym zadaniem w codziennej pracy jest właśnie wdrażanie i nadzór nad wprowadzanymi zmianami w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Dlatego celem niniejszego artykułu jest wskazanie roli, jaką odgrywają współcześni menedżerowie, podczas wprowadzania zmian w polskich firmach. (abstrakt oryginalny)
EN
In the days of the contemporary economy, only enterprises having appropriate human resources which are equipped with the needed knowledge, are will get up to face up to the competition what is leading to achieving success. Holding the human capital about the best quality is creating the possibility of meeting market challenges, which conjugated as amended occurring in surroundings, ceaseless reactions are extorting. Amongst them transformations are playing the greater role about character: psychological, social, cultural, political, technological and economic. He is transferring it oneself to the situation, in which in the centre an interests appear the issues associated with the forming of competence of managers, of which in the routine work just implementing and the supervision of implemented changes in functioning of enterprises are a main objective. Therefore indicating the role contemporary managers are playing which, while leading is a purpose of the present article of changes in Polish companies. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1107--1121
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Abell, D.F. (1993). Managing with dual strategies. Mastering the Present. Preempting the Future. New York: The Free Press. A Division of Macmillan, Inc.
  • Adamkiewicz-Drwiłło, H.G. (2010). Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle uwarunkowań współczesnej gospodarki. Toruń: Wydawnictwo Dom Organizatora.
  • Analiza trendów rozwojowych i podejmowanych partnerskich inicjatyw i projektów gospodarczych. Przygotowanie do planowania i zarządzania zmianą gospodarczą w województwie małopolskim., PwC, Eurokreator (2013) http://www.cnz.eurokreator.eu/dokumenty/analizy/Analiza_trendow_rozwojowychKrakowski-Obszar-Metropolitalny.pdf (15.01.2015).
  • Antoszkiewicz, J.D. (2013). W pogoni za konieczną zmianą. Kreatywność i przedsiębiorczość menedżera. W: E. Gołębiowska, Zarządzanie w XXI wieku. Menedżer innowacyjnej organizacji. Łódź: Wydawnictwo Społeczna Akademia Nauk.
  • Brilman, J. (2002). Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: PWE.
  • Drucker, P.F. (2009). Zarządzanie XXI wieku - wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes.
  • Drucker, P.F. (2004). Menadżer skuteczny. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes.
  • Grzesiuk, K. (2010). Zarządzanie zmianą w aspekcie funkcjonowania człowieka w biznesie. W: K. Machowicz, Newralgiczne aspekty współczesnych relacji między człowiekiem a biznesem. Lublin: Wydawnictwo KUL.
  • Jarmołowicz, W., Kościński, M. (2004). Menedżerowie - ich rola i pozycja we współczesnej gospodarce, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, nr 4, s. 147-148.
  • Jick, T. (2003). Zarządzanie zmianą i okresem przejściowym, Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes, s. 9.
  • Koźmiński, A., Piotrowski, W. (1998). Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa: PWN.
  • Mintzberg, M. (1975). The Manager's Job: Folklore and Fact, Harvard Business Review, July-August, pp. 78-86.
  • Paliwoda-Matiolańska, A. (2009). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
  • Penc, J. (1999). Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Agencja Wydawnicza Placet.
  • Wachowiak, P., Gregorczyk, S., Grucza, B., Ogonek, K. (2004). Kierowanie zespołem projektowym, Warszawa: PWE.
  • Wendt, R. (2010). Zarządzanie zmianą w polskiej firmie. Jak w praktyce wykorzystać szansę na rozwój bez porażek. Warszawa: Wydawnictwo Dom Wydawniczy Zacharek.
  • Stankiewicz, M.J. (2000). Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa. Gospodarka Narodowa, Nr 7-8, s. 22.
  • Sztucki, T. (2001). Marketing przedsiębiorcy i menedżera. Warszawa: Wydawnictwo Placet.
  • Zarębska, A. (2002). Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka. Warszawa: Difin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171382941

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.