PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 158 Zarządzanie finansami firm - teoria i praktyka | 793--802
Tytuł artykułu

Inwestycje w markę narodową

Warianty tytułu
Investments in National Brand
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł dotyczy problematyki marki narodowej, której koncepcja jest coraz częściej wykorzystywana w strategiach rozwoju gospodarczego krajów. Przedstawia potencjalne korzyści, jakie kraj może osiągnąć z brandingu narodowego, oraz ukazuje realne koszty, jakie kraje ponoszą na ten cel. Autorka porusza także zagadnienie wartości marki narodowej, dzięki której można oszacować efekty działań związane z marką narodową.(abstrakt oryginalny)
EN
This article discusses the issues of national brand which concept is increasingly being used in strategies for the economic development of countries. It presents potential benefits and real costs the countries incur when investing in the national brand. The author also raises the question of the value of national brand, which helps to estimate the effects of efforts to build, strengthen and protect the national brand.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Bibliografia
  • Anholt S., How the World Sees the World, The Anholt-GMI Nation Brand Index, Fourth Quarter 2005, www.simonanholt.com/Publications/publications-other-articles.aspx.
  • Anholt S., The Anholt-GMI Nation Brand Index, First Quarter 2007, www.simonanholt.com/Publi-cations/publications-other-articles.aspx.
  • Boruc M., Skonieczko G., Marka dla Polski, Kto się szanuje, ten się promuje, Ile jest warta marka Polska?, www.imp.org.pl/component/option,com_opinie_teksty/Itemid,79/task,item/id,6, 2005.
  • Hereźniak M., Marka narodowa, Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, PWE, Warszawa 2011.
  • Kyriacou S., Cromwell T., The concept and benefits of nation branding, Diplomatic traffic, www.diplomatictraffic.com/nation_branding.asp?ID=1, 2010.
  • Przybylski M., Marka nie radzi sobie z administracją, "Rzeczpospolita" 2005, 30 maja, nr 124.
  • Sinclair R., A brand valuation methodology for nations, "Place Branding", 2004, vol. 1, no. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171383179

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.