Warianty tytułu
Producer's Price Discount Policy - Econometric Analysis
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zaprezentowana zostanie statystyczno-ekonometryczna analiza polityki rabatowej pewnego producenta piwa w Polsce. Analiza będzie bazować na danych dotyczących pojedynczych transakcji kupna piwa, zawierających zapisy o rodzaju produktu, wielkości udzielonego rabatu, kanale dystrybucji, regionu, segmentu rynku, zamówionej ilości itp. Zostanie także podjęta próba określenia stosowanej przez producenta polityki rabatowej. (abstrakt oryginalny)
The article presents a statistic and econometric price discount policy of one of the Polish breweries. The analysis will be based on the data for the individual beer purchase, considering reports on the type of product, price discount given, distribution channel, region, market segment, quantity ordered, etc. The author also tries to identify the price discount policy applied by the producer. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
67--79
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Bibliografia
- Berkovec J., New Car Sales and Used Car Stocks: A Model of the Automobile Market, "The RAND Journal of Economics" 1985, Vol. 16, No. 2, pp. 195-214.
- Bołt T. W., Krauze K., Kulawczuk T., Agregacja modeli ekonometrycznych, PWE, Warszawa 1985.
- Hendel I., Aviv N., Measuring the Implications of Sales and Consumer Inventory Behavior, "Econometrica" 2006, Vol. 74, No. 6, pp. 1637-1673.
- Rieskamp J., Busemeyer J. R., Mellers B. A., Extending the Bounds of Rationality: Evidence and Theories of Preferential Choice, "Journal of Economic Literature" 2006, Vol.44, No. 3,pp. 631-661.
- Yasuda A., Do Bank Relationships Affect the Firm's Underwriter Choice in the Corporate-Bond Underwriting Market?, "The Journal of Finance" 2005, Vol. 60, No. 3, pp. 1259-1292.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171383273