PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 168, t. 2 Ekonomia | 154--162
Tytuł artykułu

Odpowiedzialny biznes (CSR) w ramach obszaru "społeczeństwo"

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility within the Confines of Area of Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zagadnienie społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) dotyka kwestii gospodarki, społeczeństwa i wartości, a także relacji z otoczeniem. Celem artykułu jest ukazanie podstawowych zagadnień związanych ze społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw oraz rozważania na temat aktywności współczesnych firm w ramach odpowiedzialnego biznesu. W drugiej części opracowania zaprezentowane zostaną przykłady przedsiębiorstw z Polski wdrażających strategię CSR w odniesieniu do społeczeństwa.(abstrakt oryginalny)
EN
Corporate Social Responsibility touches on the question problem of economy, societies and values as well as the relationship with the environment. The purpose of the article is to show basic problems connected with social responsibility of enterprises and to consider the activity of contemporary firms within the confines of responsible business. The second part of the paper presents the examples of enterprises from Poland implementing CSR strategy with reference to society.(original abstract)
Rocznik
Strony
154--162
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Caroll A.B., Business and Society: Ethics and Stakeholder Management, College Division South-Western Publishing Co, Ohio, 1993.
  • CSR and Competitiveness European SMEs Good Practice, Austrian Institute for SME Research, Grant Programme 2005.
  • De George R.T., Business Ethics, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1995.
  • Green Paper for Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, COM (2001) 366 final, Brussels 2001.
  • Klimczak B., Etyka gospodarcza, [w:] Etyka biznesu, gospodarki i zarządzania, red. W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, D. Miller, Wyd. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Warszawa 1999.
  • McGuire J., Business and Society, McGraw-Hill, New York 1963.
  • Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2009, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2010.
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171383711

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.