PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 116 Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Mikrofirma 2015 | 149--159
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość internetowa w blogosferze

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Internet Entrepreneurship in Blogosphere
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Gwałtowny rozwój internetu spowodował poszukiwanie nowych możliwości jego wykorzystania. Przedsiębiorcy, którzy z definicji cechują się kreatywnością oraz elastycznością, wykorzystują te możliwości tworząc nowe modele biznesowe przystosowane do tego medium. Obecnie wyróżnia się wiele nowych modeli biznesowych, które powstały właśnie dzięki internetowi. Autorki szczególną uwagę zwracają na tzw. model reklamowy i specyficzny sposób powstawania przedsięwzięć wykorzystujących ten model w blogosferze. Blogi coraz częściej stają się źródłem możliwości biznesowych, a zarabianie na blogu jest takim samym rodzajem przedsiębiorczości, jak tradycyjne uzyskiwanie korzyści materialnych ze sprzedaży produktów. Opisany model wydaje się być jednym z ciekawszych modeli biznesowych powstałych w wyniku pojawienia się internetu. Okazuje się jednak, że nie wystarczy tylko wytrwałość w dokonywaniu ciekawych wpisów oraz uznanie czytelników, by móc się z bloga utrzymać. Potrzebne są także umiejętności biznesowe i wyszukiwanie możliwości zarobkowania na swoim blogu.(abstrakt oryginalny)
EN
The rapid development of the Internet led to the search for new possibilities of its use. Thanks to the Internet a lot of new business models were The authors pay special attention to the socalled advertising model and its specific type which is a projects that use this model in the blogosphere. Blogs are becoming a source of business opportunities and making the blog is the same type of business as traditional earning from the production. This model seems to be one of the most interesting business models resulting from the emergence of the Internet. It turns out, however, that it is not only perseverance in making interesting entries and the recognition of the readers to be able to keep up with the blog. At least some business skills to find opportunities of earning on your blog are also needed.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Antczak R., Nachyła D., Klimek M., Wpływ przyspieszonego rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu na polską gospodarkę, Deloitte, Warszawa 2012,http://eregion.wzp.pl/ sites/default/files/ pl_szerokopasmowy _internet _raport_ lipiec_ 2012.pdf.
  • Barnes B, Hinton M., Mieczkowska S., Avoiding the fate of the dotbombs: lessons from three surviving dotcom start-ups, "Journal of Small Business and Enterprise Development" 2004, vol. 11 (3).
  • Bhargava S., Developmental Aspects of Entrepreneurship, SAGE Publications Pvt. Ltd, 2007.
  • Brzostek A., Ile i w jaki sposób zarabiają polscy blogerzy, Gazeta Prawna.pl, 5.04.2013, www.gazetaprawna.pl/ artykuly/ 694113, ile_i_ w_jaki_ sposob _zarabiaja_ polscy_ blogerzy_kasia_tusk_ma_ z_bloga_ 400_tys_zl_ rocznie. html/ (3.01.2015).
  • Cimochowski G. et al., Polska Gospodarka. Jak Internet dokonuje transformacji polskiej gospodarki, Boston Consulting Group, maj 2011, www. polskainternetowa.pl /pdf/raport_BCG_polska_internetowa.pdf (11.11.2014).
  • Gaille B., How Many Blogs are on the Internet, 20.11.2013, www.wpvirtuoso. com/howmany- blogs-are-on-the-internet/ (23.11.2014).
  • Glinka B., Gudkova S., Przedsiębiorczość, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2011.
  • Jeleśniański M., Liczba blogów w Polsce i na świecie - czy da się ją określić?, 3.08.2008, http://eredaktor.pl/internet-badania-trendy/liczba-blogow-w-polsce-i-na-swiecie-czy-dasie- ja-okreslic/ (23.11.14).
  • Przedsiębiorczość internetowa, red. M. Łoboda, R. Mącik, Wyd. UMCS, Lublin 2005.
  • Rettberg J., Blogowanie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  • Roslan A., Starting and maintaining a blog as an example of an entrepreneurship, w: Challenges for the SME sector in the twenty-first century, red. K. Zawadzki, Gdańsk 2012.
  • Stępień M., Kotlet.tv: serwis kulinarny za 0 zł, "Marketing w Praktyce", www. marketing. org.pl/index.php/go=2/act=2/aid=m4f4be9844da3d/ (28.12.2014).
  • Szlendak K., Polskojęzyczna blogosfera staje się coraz prężniejsza, 9.05.2007, www. internetstandard. pl/news/110133_1/ Polskojezyczna.blogosfera. staje.sie. coraz. prezniejsza. html (23.11.2014).
  • Śliwiński M., Modele biznesowe e-usług, PARP, Warszawa 2008.
  • Więckiewicz M., Blog. W perspektywie genologii multimedialnej, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012.
  • Zerka P., Internet i nowe modele biznesowe a polityka publiczna, demosEUROPA, grudzień 2012.
  • Copenhagen Economics, The Economic Impact of the Digital Single Market, www.epc. eu/ dsm/2/Study_by_Copenhagen.pdf (11.11.2014).
  • http://biznesoweinfo.pl/podsumowanie-2014-roku-cele-na-2015-rok/ (3.01.2015).
  • http://biznesoweinfo.pl/podsumowanie-2014-roku-cele-na-2015-rok/ (3.01.2015).
  • http://jakoszczedzacpieniadze.pl/ile-zarabia-bloger-raport-michala / (3.01.2015).
  • http://kotlet.tv/ (28.12.2014).
  • http://kulturawplot.pl/2013/12/30/zarabianie-na-blogu/ (3.01.2015).
  • http://littletownshoes.wordpress.com/2013/03/15/zarobki-blogerow-w-stanach/ (23.11.14).
  • https://mac.gov.pl/aktualnosci/coraz-blizej-celow-europejskiej-agendy-cyfrowej-komisjaeuropejska- publikuje-wyniki (11.11.2014).
  • http://technorati.com/ (23.11.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171385225

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.