Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Intangible Resources in the Competitive Potential of Hidden Champions of Polish Economy
Języki publikacji
Abstrakty
W sukcesywnie nasilającej się konkurencji rywalizacja między przedsiębiorstwami toczy się o te zasoby, które są unikalnymi, rzadkimi, niedostępnymi dla innych. To właśnie one stanowią źródło ich trwałej przewagi konkurencyjnej. Wzrasta zatem znaczenie wartości niematerialnych, kryjących się w ludziach, pomysłach, know-how, reputacji, relacjach czy systemach. W niniejszym artykule zaprezentowano fragment wyników badań autorki nad tajemniczymi mistrzami polskiej gospodarki. Celem publikacji jest pokazanie, że ci europejscy lub też nawet światowi liderzy budują swój potencjał konkurencyjny właśnie w oparciu o zasoby niematerialne. (abstrakt oryginalny)
The gradually increasing competition rivalry between firms takes place on those resources that are unique, rare, inaccessible to others. It is they who are the source of sustainable competitive advantage. Therefore increasing importance of intangible assets, hiding in people, ideas, know-how, reputation, relationships and systems. This article presents a fragment of the author's research results over the hidden champions of the Polish economy. The aim of the publication is to show that these European or even world leaders build their competitive potential just based on intangible resources. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
73--81
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
- Davenport T.H., Prusak L. (1998), Working Knowledge. How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston.
- Drucker P.F., (1999), Społeczeństwo pokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Głuszek E., (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
- Hall R., (1992), The strategic analysis of intengible resources, "Strategic Management Journal" vol. 13.
- Low J., Kalafut P., (2004), Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Von Krogh G., Ichijo K., Nonaka I., (2000), Enabling knowledge creation. How to unlock the mystery of tacit knowledge and release the power of innovation, Oxford University Press.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171385457