Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Knowledge as a Strategic Potential of the Family Business
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podkreślono znaczenie wiedzy jako istotnego składnika wartości niematerialnych, uczestniczącego w działalności przedsiębiorstwa. Przedstawiono związek między strukturą wiedzy a możliwościami jej międzypokoleniowego transferu w procesie sukcesji przedsiębiorstwa rodzinnego oraz między jego pracownikami. Zaproponowano rozwiązania, które ułatwiają odzyskiwanie wiedzy ukrytej(abstrakt oryginalny)
The article presents the importance of knowledge as a significant intangible asset of the organization. The relationship between the structure of the knowledge and a possibility of its intergenerational transfer were presented. The process was characterized in the context of the succession of the family business. The author proposed some solutions how to recovery and maintain the tacit knowledge within the company.(original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
153--165
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- Argyris C., Schön D. (1978), Organizational Learning: A Theory of Action Perspective, Addison-Wesley, Reading, MA.
- Ashok J. (2006), Zarządzanie wiedzą. Zintegrowanie podejście, PWE, Warszawa.
- Brdulak J.J. (2005), Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu, SGH, Warszawa.
- Galata S. (2004), Strategiczne zarządzanie organizacjami, wiedza, intuicja, strategie, etyka, Difin, Warszawa.
- Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (2004), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa.
- Jeżak J., Winnicka-Popczyk A., Popczyk W. (2004), Przedsiębiorstwo rodzinne funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa.
- Johnson G., Scholes K., Whittington R. (2010), Podstawy strategii, PWE, Warszawa.
- Klug J., Stein W., Licht T. (2001), Knowledge Unplugged. The McKinsey & Company Global Survey on Knowledge Management, The McKinsey & Company, New York.
- Nowodziński P. (2013), Zarządzanie strategiczne współczesnym przedsiębiorstwem. Otoczenie a strategia, WWZPCz, Częstochowa.
- Safin K. (2007), Przedsiębiorstwa rodzinne - istota i zachowania strategiczne, WAE, Wrocław.
- Haldin-Herrgard T. (br.), Tacit Knowledge Diffusion in Family Business Succession, http://www2.warwick.ac.uk/fac/soc/wbs/conf/olkc/archive/olkc3/papers/contributio n210.pdf (dostęp: 4.04.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171386057