PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 3 (939) | 21--33
Tytuł artykułu

Wykorzystanie metody refleksji strategicznej do oceny możliwości zmian potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Assessing the Possibility of Changes in a Company's Competitive Potential Using the Strategic Reflection Method
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest pokazanie, że cechy i własności metody refleksji strategicznej (a ściślej trzeciego jej etapu) pozwalają efektywnie określić możliwości kształtowania elementów potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa w zależności od oczekiwań formułowanych przez interesariuszy. Uwzględniono oceny czterech grup podmiotów: właścicieli udziałów lub akcji, klientów, pracowników i dostawców. Zweryfikowano zaprezentowane tezy, przedstawiając fragment analizy dla realnego przypadku - przedsiębiorstwa z branży spożywczej, prowadzącego działalność na terenie Polski.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the paper is to show that the characteristics and properties of strategic reflection method (its third stage, to be precise) effectively identify potential opportunities to develop competitive business components according to the expectations formulated by stakeholders. Four groups are assessed: the owners of shares, customers, employees and suppliers. The paper's theses are examined, presenting a fragment analysis for the real case of companies from the food industry that are active on the Polish market.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
21--33
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Ackoff R.L. [1993], Zarządzanie w małych dawkach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Barney J.B. [1997], Gaining and Sustaining Competitive Advantage, Addison-Wesley Publisching Company, Inc., New York.
  • Faulkner D., Bowman C. [1996], Strategie konkurencji, Gebethner & Ska, Warszawa.
  • Kowałkowski A., Krzyżanowska M., Moszoro M., Rawski M. [2010] Menedżer w organizacji - postrzeganie konkurencji oraz refleksja strategiczna, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn.
  • Martyniak Z. [1990], Metoda refleksji strategicznej, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 4-6.
  • Martyniak Z. [1996], Organizacja i zarządzanie. 60 problemów teorii i praktyki, Antykwa, Kraków-Kluczbork.
  • Martyniak Z. [1997], Organizacja i zarządzanie. 15 efektywnych metod, Antykwa, Kraków-Kluczbork.
  • Obłój K. [1988], Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • Rappaport A. [1999], Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa.
  • Rawski M. [2002a], Efekty synergii w metodzie refleksji strategicznej, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 7.
  • Rawski M. [2002b], Technika konfrontowania silnych i słabych stron z szansami i zagrożeniami w analizie SWOT, "Przegląd Organizacji", nr 3.
  • Rawski M. [2012], Proces oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa metodą refleksji strategicznej [w:] Studia ekonomiczne regionu łódzkiego. Konkurencja, konkurencyjność, przewaga konkurencyjna w rozwoju współczesnych organizacji, PTE, Odział w Łodzi, Łódź.
  • Stankiewicz M.J. [2002], Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171386559

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.