PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 8 | 129--142
Tytuł artykułu

Marketing a społeczeństwo - obszary oddziaływania - bariery badania

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing and Society - Impact Areas - Difficulty of Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing jest przejawem ludzkiej aktywności, która wywiera szczególny wpływ na życie społeczne. W artykule przedstawiono główne obszary oddziaływania marketingu na społeczeństwo. Omówiono ograniczenia, jakie dla marketingu jako nauki wynikają z menedżerskiego sposobu definiowania marketingu, które w zasadniczy sposób utrudniają rozpoznanie jego wpływu na społeczeństwo.(abstrakt oryginalny)
EN
Marketing is an area of human activity that has a particular impact on social life. The paper will discuss the main areas of impact of marketing on society. In the paper limitations for marketing as a science will be pointed out, which are emerged from manager's way of marketing defining and which substantially impede the recognition of the impact of marketing on society.(original abstract)
Twórcy
  • Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Bibliografia
  • [1] Baruk A.I., The Chosen Aspects of Dysfunctions in the Contemporary Marketing - Unethical Activities of Food Producers, [in:] Š. Hittmár (ed.), Marketing Trends in Theory and Practice, University of Zilina, Žilina 2013.
  • [2] Baruk A.I., Zmiany postaw polskich nabywców wobec nieetycznych działań producentów żywności, "Marketing i Rynek" [w druku].
  • [3] Batra R., Executive Insights: Marketing Issues and Challenges in Transitional Economies, "Journal of International Marketing" 1997, nr 5(4).
  • [4] Bloom P.N., Gundlach G.T. (eds.), Handbook of Marketing and Society, Sage, Thousand Oaks, CA 2001.
  • [5] Cox R., Goodman C.S., Fischandler T.C., Distribution in a High Level Economy, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York 1965.
  • [6] Czubała A. (red.), Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2012.
  • [7] Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985.
  • [8] Dixon D.F., Macromarketing: A Social Systems Perspective, "Journal of Macromarketing" 1984, nr 4(2).
  • [9] Drucker P., Marketing and Economic Development, "Journal of Marketing" 1958, nr 22 (January).
  • [10] Egan V., Taylor D., Shoplifting, Unethical Consumer Behaviour, and Personality, "Personality and Individual Differences" 2010, nr 48.
  • [11] Ely R., Outlines of Economics, Hunt and Eaton, New York 1893.
  • [12] Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • [13] Grzesiuk A., Działania marketingowe przedsiębiorstw a problematyka bankructw gospodarstw domowych, [w:] R. Niestrój (red.), Tożsamość i wizerunek marketingu, PWE, Warszawa 2009.
  • [14] Jastrzębska-Smolaga H., W kierunku trwałej konsumpcji. Dylematy, zagrożenia, szanse, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • [15] Kamiński J., Czego na temat przedmiotu i zakresu nauki o marketingu można dowiedzieć się z definicji marketingu?, "Marketing i Rynek" 2013, nr 7.
  • [16] Kamiński J., Nowa definicja marketingu AMA, "Marketing i Rynek" 2009, nr 5.
  • [17] Kochutek K., Sieradzka M., Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów: komentarz, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
  • [18] Kotler P., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2008.
  • [19] Kotler P., Amastrong G., Saunders J., Wrong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • [20] Layton R.A., Marketing Systems A Core Macromarketing Concept, "Journal of Macromarketing" 2007, nr 27(3).
  • [21] Layton R.A., Towards a Theory of Marketing Systems, "European Journal of Marketing" 2011, nr 45(1/2).
  • [22] Lewicka-Strzałecka A., Moralne standardy konsumentów: analiza empiryczna, "Annales. Etyka w Życiu Gospodarczym" 2005, nr 8(1).
  • [23] Marshall A. (1890), Principles of Economics, The Macmillan Company, New York 1920.
  • [24] Maynard H., Weidler W.C., Beckman T., Principles of Marketing, The Ronald Press Co, New York 1927.
  • [25] Muncy J.A., Vitell J.S., Consumer Ethics: An Investigation of the Final Consumer, "Journal of Business Research" 1992, nr 24.
  • [26] Nason R.W., White P.D., The Vision of Charles C. Slater: Social Consequences of Marketing, "Journal of Macromarketing" 1981, nr 1 (Fall).
  • [27] Perreault W.D. (Jr), Cannon J.P., McCarthy E.J., Basic Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach, McGraw-Hill/Irwin, New York 2011.
  • [28] Shapiro S.J., Shultz CJ. II, Macromarketing, Controversy and Economic Development: Just Before and Now During the Global Meltdown, "European Business Review" 2009, nr 21(4).
  • [29] Shaw A.W., Some Problems in Market Distribution, "The Quarterly Journal of Economics" 1912, nr 26(4) (August).
  • [30] Sheth J.N., Sisodia R.S., Tectonic Shift, the Geoeconomic Realigments of Globalizing Markets, Sage, New Delhi 2006.
  • [31] Shultz C.J., II, Macromarketing, [in:] G.T. Gundlach, L.G. Block, W.L. Wilkie (eds.), Explorations of Marketing in Society, Thompson, Mason, OH. 2007.
  • [32] Słownik wyrazów obcych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • [33] Szalonka K., Pozytywne i negatywne skutki działań marketingowych na rynku farmaceutycznym, "Handel Wewnętrzny" 2013, (maj-czerwiec).
  • [34] Vaile R.S., Grether E.T., Cox R., Marketing in the American Economy, Ronald Press, New York 1952.
  • [35] Vitell J.S., Consumer Ethics Research: Review, Synthesis and Suggestion for the Future, "Journal of Business Ethics" 2003, nr 43(1-2) (March).
  • [36] Wanat T., Uwarunkowania zachowań nieetycznych konsumentów: rola procesów metapoznawczych oraz funkcje pełnione w procesie wymiany, "Zeszyty Naukowe" Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu 2010, nr 135.
  • [37] Webster F.E., Lusch R.F., Evaluating Marketing: Marketing Is Dead! Long Live Marketing!, "Journal of the Academy Marketing Science" 2013, nr 41.
  • [38] Wilkie W.L., Moore E.S., A Larger View of Marketing. Marketing's Contributions to Society, [in:] P.E. Murphy, J.F. Sherry, Jr (eds.), Marketing and Common Good. Essays from Notre Dame on Societal Impact, Routlege, Abindon 2013.
  • [39] Wilkie W.L., Moore E.S., Marketing's Contribution to Society, "Journal of Marketing" 1999, vol. 63 (Special issue).
  • [40] Wilkie W.L., Moore E.S., Scholarly Research in Marketing: Exploring the "4 Eras" of Thought Development, "Journal of Public Policy & Marketing" 2003, nr 22(2).
  • [41] Wood V.P., Vitell S., Marketing and Economic Development: Review, Synthesis and Evaluation, "Journal of Macromarketing" 1986, nr 6(1).
  • [42] Żabiński L., Challenges of Modernity and Marketing Innovations and Development, "Journal of Economic & Management", University of Economic in Katowice 2012, vol. 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171386723

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.