PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | Social Exclusions in Europe : Marketing Perspective | 201--213
Tytuł artykułu

Social Media Activity of Non-Governmental Organizations from the EU Acting for Socially Excluded People

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
(...) This chapter will contain analysis of the social media activity of selected non-governmental organizations from the European Union acting for socially excluded peaople. Firstly, social media used by these organizations will be indicated. Secondly, detailed analysis will be conducted as to their activity on Facebook. Then, conclusions and recommendations will be presented as to the methods of using social media, in particular, Facebook social networking website. (fragment of text)
Twórcy
Bibliografia
  • Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R. (2013), Public Relations: Art of efficient communications in theory and practice, Katowice: Wydawnictwo Naukowe "Śląsk".
  • Boyd D.M., Ellison N.B. (2007), Social network sites: Definition, history, and scholarship, "Journal of Computer-Mediated Communication",Vol. 13(1): 211.
  • Castronovo C., Huang L. (2012), Social Media in an alternative marketing communication model, "Journal of Marketing Development and Competitiveness", Vol. 6(1): 123.
  • Etc-digital.org (2014), Social networking, http://etc-digital.org/digital-trends/social-networking -and-ugc/social-networking/regional-overview/europe/ (cited on 8.11.2014).
  • Kaplan A.M., Haenlein M. (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, "Business Horizons", Vol. 53(1): 65.
  • Levinson P. (2010), Nowe Media, Kraków: Wydawnictwo WAM. One-europe.info (2014), Social Media in Europe, http://one-europe.info/infograplncs/ social-media-in-europe (cited on 8.11.2014).
  • Internet World Stats (2012), Homepage-Facebook World Stats, http://www.intemetworldstats.com/ facebook.htm (cited on 1.10.2013).
  • Wango.org (2009), Online Social Networking and NGOs, http://www.wango.org/upload 2009/OnlineSocialNetworking.pdf (cited on 7.06.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388001

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.