PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 1 | 131--140
Tytuł artykułu

Zachowania konsumentów względem kraju pochodzenia - produkty chińskie oczami Polaków

Warianty tytułu
Consumers' Behaviours towards the Country of Origin - Chinese Products by Poles' Eyes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dla wielu konsumentów kraj pochodzenia produktu ma decydujące znaczenie, często nawet jest głównym kryterium decyzji zakupu. Zjawisko to nie jest nowe, choć można mieć wrażenie, że w przypadku produktów "made in China" mamy do czynienia ze swego rodzaju renesansem. Produkty chińskie ciągle jeszcze są synonimem masowości, niskiej ceny i kiepskiej jakości. Na niekorzystny wizerunek Chin niewątpliwie wpływa fakt, że są one największym producentem imitacji i podróbek. Do dziś Chiny uznawane są za centrum wytwarzania produktów - ciągle jeszcze 1/5 produkcji światowej wytwarzana jest właśnie tam. Analizując sytuację chińskich marek i produktów "made in China" odnosimy wrażenie, że ta era nieuchronnie dobiega końca. I choć Chiny kojarzone się z negatywnymi atrybutami procesów produkcji (tania siła robocza, pogwałcenie praw człowieka, niewielkie nakłady na pracę), to kraj ten może pochwalić się najbardziej dynamicznym rozwojem technologicznym oraz ogromną mocą przerobową. Celem rozważań jest odpowiedź na pytanie, jak postrzegane są chińskie marki przez polskich nabywców, jakie są postawy polskich klientów wobec nich? W realizacji celu pomocne będą wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na próbie 1500 respondentów w styczniu 2014 roku. (abstrakt oryginalny)
EN
For many consumers, the country of origin of the product is of the decisive importance, often even is the main criterion of purchase decision. This phenomenon is not new, though one may have an impression that in the case of "Made in China" products we deal with some type of renaissance. However, Chinese products have still been the synonym of mass scale, low price and poor quality. The unfavourable image of China, no doubt, is due to the fact that it is the biggest producer of imitations and fakes. So far China has been considered as the centre of product manufacturing - still 1/5 of the world's production is made just there. Analysing the situation of Chinese brands and products labelled "Made in China", we have an impression that this era has inevitable been going to the end. And though China is associated with negative attributes of manufacturing processes (cheap labour, human rights violation, low labour input), this country may show off with the most dynamic technological development and vast production capacity. An aim of the considerations is to answer the questions: How are Chinese brands perceived by Polish purchasers and what are Polish customers' attitudes towards them? In the aim implementation, helpful will be findings of surveys carried out on the sample of 1500 respondents in January 2014. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
131--140
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Opolski
  • Uniwersytet Opolski
Bibliografia
  • Figiel A. (2005), Etnocentryzm konsumencki. Produkty krajowe czy zagraniczne, PWE, Warszawa.
  • Hsieh M. (2004), An investigation of country-of-origin effect using correspondence analysis: A crossnational context, "International Journal of Market Research", No. 3.
  • Maison D. (2004), Utajone postawy konsumenckie, GWP, Gdańsk.
  • Mazurek-Łopacińska K. (2003), Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.
  • Obermiller C., Spangenberg E. (1989), Exploring the effects of country of origin labels: an information processing framework, "Advances in Consumer Research", No. 16.
  • http://www.globalinnovationindex.org/content.aspx?page=gii-full-report-2013
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388025

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.