PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 379 Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca | 128--136
Tytuł artykułu

Wykorzystanie potencjału Kopalni Soli "Wieliczka" dla rozwoju nowej formy turystyki przyjazdowej do Polski - turystyki ślubnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Using the Potential of "Wieliczka" Salt Mine for the Development of a New Form of Incoming Tourism to Poland - Destination Wedding Planning
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turystyka ślubna jest nową, rozwijającą się formą turystyki zarówno pod kątem wyjazdów z, jak i przyjazdów do Polski. W niektórych krajach na świecie pakiet ślubny dla turystów jest już doskonale prosperującym produktem turystycznym. Ze względu na konkurencyjne ceny, wysoką jakość, dobrze rozwiniętą bazę turystyczną oraz wspaniałe atrakcje Polska może zaistnieć na rynku turystyki ślubnej. Celem artykułu jest analiza możliwości rozwoju turystyki ślubnej w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem Kopalni Soli "Wieliczka". Dokonana ona zostanie w oparciu o analizę potencjału turystycznego Kopalni Soli "Wieliczka", danych statystycznych dotyczących liczby ślubów udzielonych na terenie Miasta i Gminy Wieliczka, w Kopalni Soli "Wieliczka" oraz opinii pracowników polskiej firmy 5 Events, biura podróży specjalizującego się w turystyce ślubnej przyjazdowej i wyjazdowej(abstrakt oryginalny)
EN
Wedding tourism is a new and growing form of tourism, both in terms of incoming and outgoing tourism to Poland. In some countries in the world, wedding package for tourists is a well prospering tourist product. Due to the competitive price, high quality, well-developed tourist infrastructure and great attractions, Poland may be a successful destination weddings tourism market. The purpose of the article is to examine the possibility of the wedding tourism development in Poland with particular attention to the Wieliczka Salt Mine. It will be made based on the analysis of the tourism potential of the Wieliczka Salt Mine, statistical data on the number of marriages granted in the Town and Municipality of Wieliczka, salt mine in Wieliczka and the opinion of 5 Events travel agency specializing in incoming and outgoing destination wedding tourism(original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Tourism  
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński
Bibliografia
  • Bednarczyk M., Najda-Janoszka M., 2014, Innowacje w turystyce. Regionalna przestrzeń współpracy w makroregionie południowym Polski, CeDeWu, Warszawa.
  • Dane Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka, 2014.
  • Daniels M., Loveless C., 2014, Wedding Planning Management, Routledge Taylor &Francis Group, New York.
  • Janczak K., Patelak K., 2014, Zagraniczna turystyka przyjazdowa do Polski w 2013 r., MSiT, Warszawa.
  • Materiały promocyjne Kopalnia Soli Wieliczka - Imprezy i Eventy, 2014.
  • Najda-Janoszka M., Organizacja wirtualna. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2010.
  • Perić M, 2010, Sport Tourism and system of experiences, Tourism and Hospitality Management, vol. 16, no. 2, p. 197-206.
  • Turystyka, 2013, GUS, Warszawa.
  • Ustawa z 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego, Dz.U. 2014, poz. 1741.
  • UNWTO, 2014, World Tourism Barometer and Statistical Annex, April.
  • www.infor.pl/prawo/malzenstwo/zawarcie-malzenstwa/701777,Slub-cywilny-w-plenerze-1-tys-zl.html (31.01.2015).
  • www.tripadvisor.com (31.01.2015).
  • http://ttg.com.pl/wieliczka-rekordowa-liczba-zwiedzajacych/ (31.01.2015).
  • www.xogroupinc.com/press-releases-home/2012-press-releases/2012-06-18-destination-weddings-study-results.aspx (31.01.2015).
  • www2.unwto.org (31.01.2015).
  • http://www.wieliczka.eu/pl/201176/0/atrakcje-turystyczne.html (31.01.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388065

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.