PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 379 Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca | 137--145
Tytuł artykułu

Miernik atrakcyjności spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Attractiveness Index of Conference Meetings and Business Events
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest propozycja metody wyliczania miernika atrakcyjności spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych z punktu widzenia administracji terytorialnej. Na podstawie studiów literaturowych i analizy zmian zachodzących w Katowicach wskazano zmienne zalecane do uwzględnienia w proponowanym mierniku. Dla opracowania miernika oceny atrakcyjności spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych wykorzystano metodę zagregowania ocen wyrangowanych zmiennych cząstkowych. Zaproponowano, aby uzyskiwane tą metodą wyniki umieszczane były w przedziałach klasowych. Wydaje się, że proponowany miernik może posłużyć różnym regionom także w modelowaniu procesu zarządzania turystyką biznesową(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to offer a method for calculating attractiveness index of conference meetings and business events. Literature studies on business tourism market and the analysis of changes happening in Katowice allowed the author to present variables recommended for the index and using the method of aggregation of the ratings scaled variables. The results obtained by this method were allocated at intervals of class. It seems that the method can be used by the administration of the destinations in the assessment of attractiveness of conferences(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach
Bibliografia
  • Berbeka J., Borodako K., Niemczyk A., Seweryn R., 2014, Ekonomiczne znaczenie przemysłu spotkań dla gospodarki Krakowa, Fundacja UEK, Kraków.
  • Celuch K., 2014, Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce, PCB, Warszawa.
  • Cieślikowski K., Kantyka J., 2014, Współczesne obiekty sportowe jako podmioty na rynku turystyki biznesowej w Polsce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 805, Ekonomiczne Problemy Turystyki, nr 1 (25).
  • Cieślikowski K., 2014, Rynek turystyki konferencyjnej, t. I: Podstawy teoretyczne. Funkcjonowanie i rozwój na świecie, AWF Katowice, Katowice.
  • Crouch G., Louviere J., 2004, Convention site selection: determinants of destination choice in the Australian domestic conventions industry, CRC, Queensland, Australia.
  • Davidson R., Cope B., 2003, Turystyka biznesowa. Konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna, POT, Warszawa.
  • ICCA, 2013, A Modern History of International Association Meetings. 1963-2012, Amsterdam.
  • Oppermann M., 1996, Convention Cities - Images and Changing Fortunes, The Journal of Tourism Studies, vol. 7, no. 1, p. 11-19.
  • PwC, 2014, The Ecomonic Significance of Meetings to the U.S. Economy, Floryda Tampa.
  • The Economic Impact of the UK Meeting & Event Industry. Final Report, 2013, MPI Foundation, London.
  • UIA, 2013, International Meeting Statistics for the Year 2012, Bruxels.
  • Zmyślony P., Leszczyński G., 2014, Identyfikacja sieci powiązań w miejskiej turystyce biznesowej, Studia Oeconomica Posnaniensia, vol. 2, no. 3 (264), s. 103-120.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388075

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.