PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 379 Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca | 176--184
Tytuł artykułu

Zamki jako źródło przewag konkurencyjności turystycznej województwa warmińsko-mazurskiego

Autorzy
Warianty tytułu
Castles as a Source of Tourist Competitiveness Advantages of the Warmian-Masurian Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
U podstaw konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej leży szereg czynników. W niniejszym artykule podjęto próbę ukazania zamków jako źródła przewag konkurencyjnych województwa warmińsko-mazurskiego, które kojarzone jest przede wszystkim z Krainą Wielkich Jezior. Zaprezentowane zostały wyniki badań ankietowych wśród turystów zwiedzających 8 wybranych zamków badanego obszaru. Z badań wynika, że obiekty te nie są w pełni wykorzystywane dla rozwoju turystyki w regionie(abstrakt oryginalny)
EN
A number of factors are fundamental for the competitiveness of tourist reception areas. In this article we attempt to show the castles as a source of competitive advantage of the Warmian-Masurian Voivodeship, which is associated primarily with the land of the Great Lakes. The article presents the results of surveys of visitors to 8 selected castles of the study area. The research shows that these buildings are not fully used for the development of tourism in the region(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Drej Sz., Swajdo J., 2008, Warmia i Mazury - przewodnik, Broszura, Olszenica.
  • Gorynia M., Łaźniewska E. (red.), 2010, Kompendium wiedzy o konkurencyjności, PWN, Warszawa.
  • Łaźniewska E., Gorynia M. (red.), 2012, Konkurencyjność regionów. Koncepcje - strategie - przykłady, PWN, Warszawa.
  • Janczak K., Patelak K., 2014, Uczestnictwo Polaków w wyjazdach turystycznych w 2013 roku, Wydawnictwo Activ Group, Łódź.
  • Klasik A., 2005, Przedsiębiorczość i konkurencyjność a rozwój regionalny. Kluczowe pojęcia i metodologia, [w:] Klasik A. (red.), Przedsiębiorczy i konkurencyjny region w teorii i polityce rozwoju regionalnego, Biuletyn PAN KPZK, z. 218
  • Kowalczyk A., 2008, Turystyka kulturowa jako czynnik kształtujący konkurencyjność regionów, [w:] Gołembski G. (red.), Turystyka jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionu w dobie globalizacji, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  • Kozak M.W., 2014, Gotyckie zamki ceglane: szansa czy problem?, Turystyka Kulturowa, nr 5.
  • Niezgoda A., 2008, Cele rozwoju zrównoważonego a przewaga konkurencyjna obszaru recepcji turystycznej, [w:] Gołembski G. (red.), Turystyka jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionów w dobie globalizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Pawlikowska-Piechotka A., 2003, Funkcje turystyczne zamków na Mazowszu, Problemy Turystyki, Instytut Turystyki, Warszawa.
  • Żemła M., 2011, Współtworzenie wartości a konkurencyjność obszarów recepcji turystycznej, Folia Turistica, nr 25 (2).
  • http://olsztyn.stat.gov.pl (15.01.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388105

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.