PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 1 | 302--313
Tytuł artykułu

Odpowiedzialny konsument jako aktywny interesariusz przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
The Responsible Consumer as an Enterprise's Active Stakeholder
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto rozważania nad kategorią odpowiedzialności w działalności przedsiębiorstw i zachowaniach konsumentów. Przyjęto założenie, iż współczesny konsument jest aktywnym interesariuszem przedsiębiorstwa, który dąży do osiągnięcia realnego wpływu na działalność przedsiębiorstwa. W celu identyfikacji relacji między odpowiedzialnymi działaniami przedsiębiorstw i konsumentów dokonano analizy polskich dobrych praktyk w zakresie CSR i zidentyfikowano grupy odpowiedzialnych działań konsumenckich. Artykuł ma charakter badawczy. (abstrakt oryginalny)
EN
In her article, the author considers the category of responsibility in enterprises' activities and consumers' behaviours. She assumed that the contemporary consumer is an enterprise's active stakeholder who seeks to achieve a real influence on enterprise's activities. To identify the relationships between responsible activities of enterprises and consumers the author carried out an analysis of Polish good practices in the area of CSR and identified the groups of responsible consumer activities. The article is of the research nature. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
302--313
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Barometr CSR. Wybrane wyniki pierwszej edycji badania opinii konsumentów w Polsce (2013), Dom Badawczy Maison, SGS Polska, Warszawa.
  • Bartkowiak G. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa.
  • Drucker (1994), Praktyka zarządzania, MT Biznes, Konstancin Jeziorna.
  • Kaźmierczak M. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu - wzmocnienie działań na rzecz zarządzania ciągłością biznesu, (w:) Zapłata S., Kaźmierczak M., Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna. Nowoczesne koncepcje zarządzania, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Makuch Ł. (2001), Normy i standardy społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Przewodnik po kluczowych standardach społecznej odpowiedzialności biznesu oraz relacjach i współzależnościach pomiędzy nimi zachodzących, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Warszawa.
  • Raport Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki (2012), Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • Rojek-Nowosielska M. (2011), Zasady społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw z perspektywy klienta, (w:) Borys T., Rogala P. (red.) Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław.
  • Roszkowska P. (2011), Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność, Difin, Warszawa.
  • Ustawa (1992) o podatku dochodowym od osób prawnych z dnia 15 lutego 1992 r. z późn. zm. (Dz.U. z 1992 r., Nr 21, poz. 86).
  • Ustawa (1996) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. z późn. zm. (Dz.U. z 1996 r., Nr 132, poz. 622).
  • Zgółkowa H. (red.) (2000), Praktyczny słownik współczesnej polszczyzny, tom 25, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań.
  • Żemigała M. (2007), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • http://www.zwyklybohater.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388239

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.