PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 379 Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca | 259--268
Tytuł artykułu

Media elektroniczne jako narzędzie promocji turystycznej miasta

Warianty tytułu
Electronic Media as a Tool for Tourism Promotion of the City
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przy wyborze instrumentów i narzędzi promocji samorządy zmuszone są do wykorzystywania mediów, które są popularne, a jednocześnie stosunkowo tanie i efektywne. Najodpowiedniejszym medium jest Internet, po który dzięki interaktywności, relatywnie niskiemu kosztowi, możliwościom graficznym oraz nieograniczonemu zasięgowi sięga większość samorządów lokalnych. Celem artykułu jest identyfikacja możliwości stosowania mediów elektronicznych do promocji turystycznej miasta oraz analiza wykorzystania tych narzędzi przez polskie miasta wojewódzkie. Przedmiotem badań były portale miast wojewódzkich, ich wersje mobilne, aplikacje mobilne oraz wykorzystanie mediów społecznościowych. Jako metodę badawczą zastosowano eksplorację Internetu oraz wywiad z osobami z wydziałów promocji badanych miast. Wyniki badań pokazują, iż większość miast używa analizowanych mediów i narzędzii promocyjnych, choć ich rozpowszechnienie nie jest wystarczające. Ponadto brak spójnego i kompleksowego podejścia do omawianego zagadnienia, a podejmowane działania w większości miast są fragmentaryczne(abstrakt oryginalny)
EN
Making the choice of instruments and tools for promotion local governments are forced to look for and use the media which are popular and at the same time turn out to be relatively cheap and effective. The most appropriate medium is the Internet, which, thanks to interactivity, relatively low cost, graphical capabilities and unlimited territorial scope is today used by most local and voivodeship governments. The aim of the article was to identify opportunities of using of electronic media for tourist promotion of the cities and to analyse the using of these tools by the Polish voivodeship capitals. The regional portals of provincial cities, their mobile versions, mobile applications and the using of social media were assessed in the study. The research methods used in the study were the exploration of the Internet and an interview with the people employed in the promotion departments of the studied cities. The results show that the majority of voivodeship cities use analized media and promotional tools, although their promotion on the Internet is not sufficient. Furthermore, there is lack of a coherent and comprehensive approach to the issue(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Biełuszko K., 2014, Opiniotwórcza rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań nabywczych klientów hoteli, [w:] Banasik W., Kruczek Z. (red.), Dynamika przemian rynku turystycznego, nr 1, WSTiJO, Warszawa, s. 213-229.
  • Borodako K., 2012, Współpraca sieciowa partnerów turystyki miejskiej na przykładzie Krakowa, Studia Ekonomiczne UE w Katowicach, nr 119, s. 60-71.
  • Czubała A., 2006, Marketing usług, Wolters Kluwer Polska, Kraków.
  • Ćwiklińska J., 2012, Oficjalne portale miast w procesie promowania turystyki miejskiej, Studia Ekonomiczne UE w Katowicach, nr 119, s. 141-152.
  • Deloitte, 2011, Bankowość mobilna, http://it-manager.pl/bankowosc-mobilna (17.01.2015).
  • EMarketer, 2013,Worldwide Social Network Users: 2013 Forecast and Comparative Estimates - raport, http://www.emarketer.com/Article/Social-Networking-Reaches-Nearly-One-Four-Around-World/1009976 (9.01.2015).
  • Fortune Cookie, 2012, Aplikacje mobilne w branży turystycznej - raport, http://issuu.com/marketing-news/docs/fortune_cookie_raport_aplikacje_mobilne_w_branzy_t (9.01.2015).
  • Interaktywnie.com, 2014, Wakacje przez Internet - Raport, http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/01/raport_wakacje.pdf (1.02.2015).
  • Kachniewska M., Para A., 2014, Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy, Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu, nr 45, s. 153-166.
  • Kowalczyk A., 2005, Nowe Formy turystyki miejskiej, Prace i Studia Geograficzne, t. 35.
  • Krępowska U., 2012, Promocja produktu turystycznego na przykładzie miasta Gdańska, Zarządzanie i Finanse, nr 2 (2), s. 73-89.
  • Kruczek Z., Walas B., 2012, Miasto jako podmiot promocji, Ocena działań promocyjnych Krakowa jako destynacji turystycznej, Studia Ekonomiczne UE w Katowicach, nr 119, s. 125-140.
  • Kupczak P., 2010, Samorządy Małopolski w Internecie - próba oceny, E-mentor, nr 4 (36).
  • Piechota N., 2014, Lokalizacyjna aplikacja mobilna jako narzędzie badań ruchu turystycznego w miastach, Studia Oeconomica Posnaniensia, nr 2 (1), s. 115-134.
  • Sala J., 2012, Miasta jako cel podróży turystycznych w Polsce, Studia Ekonomiczne UE w Katowicach, nr 119, s. 20-32.
  • Sowiar K., 2012, Najpopularniejsze miasta w mediach społecznościowych, Wrocław i Kraków w światowej czołówce, SocialPress, http://socialpress.pl/2012/01/najpopularniejsze-miasta-w-mediach-spolecznosciowych-wroclaw-i-krakow-w-swiatowej-czolowce (11.01.2015).
  • Sznajder A., 2013, Wpływ mobilnej technologii informacyjnej na działalność marketingową przedsiębiorstw, Gospodarka Narodowa, nr 7-8, s. 37-61.
  • VMG PR, 2014, Polska na wakacjach, czyli o promocji miast oczami turystów, Raport agencji VMG PR, http://www.slideshare.net/witoldsokolowski/polska-na-wakacjach-czyli-o-promocji-miejsc-oczami-turystw (18.01.2015).
  • Warcholik W., Leja K., 2012, Gry miejskie jako innowacyjne produkty turystyczne, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Geographica, nr 3, s. 87-97.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388283

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.