PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 42 | nr 1 | 21--30
Tytuł artykułu

Najpopularniejsze instrumenty zarządzania : przegląd badań empirycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Most Often Used Management Tools : Review of Empirical Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Menedżerowie powinni wybierać instrumenty, które najbardziej pomogą im w podejmowaniu decyzji. W związku ze stale rosnącą turbulencją otoczenia przedsiębiorstwa nie jest to łatwe. Niniejszy artykuł traktuje o najpopularniejszych instrumentach wspomagających proces zarządzania. Zaprezentowano w nim wyniki badań empirycznych - przeprowadzonych globalnie i na obszarze Polski. Uzupełniono je odpowiednimi komentarzami autora. Zwrócono ponadto uwagę na błędy badawcze i terminologiczne. (abstrakt oryginalny)
EN
Executives must choose the tools that will best help them make the business decisions. Nowadays, because of still increasing environmental turbulence, selecting right options is seriously a hard process. The paper is an attempt to present the most popular management tools in the world and in Poland. There are some commentaries included, especially about the most often used tools. (original abstract)
Rocznik
Tom
42
Numer
Strony
21--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Ackoff R.L., (1969), A Concept of Corporate Planning, Wiler-Interscience, New York.
  • Ansoff H.I., (1965), Corporate strategy, McGraw-Hill, New York.
  • Brózda J., Marek S., (2008), Otoczenie przedsiębiorstwa [w:] S. M arek, M. Białasiewicz (red.), Podstawy nauki o organizacji, PWE, Warszawa.
  • Grant R.M., (2003), Strategic planning in a turbulent environment: evidence from the oil majors, Strategic Management Journal, 24.
  • Hill Ch., Jones G., (1998), Strategic Management, Houghton Mifflin, Boston.
  • Jabłoński M., (2011), Założenia Strategicznej Karty Wyników [w:] A. J abłoński, M. Jabłoński, Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard). Teoria i praktyka, Difin.
  • Kaczmarczyk S., (2011), Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa.
  • Karaszewski R., (2009), Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, Dom Organizatora, Toruń.
  • Kral. Z., Hopej M. (red.), (2011), Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  • Bain & Company, (2013), Management Tools & Trends 2013.
  • Mazur A., Mazur D., (2004), Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie?, Madar, Zabrze.
  • Mintzberg H., (1994), The Rise and Fall of Strategic Planning, Prentice Hall, New York.
  • Obłój K., (2007), Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Sierpińska M., (1997), Dynamiczny i statyczny pomiar płynności finansowej w przedsiębiorstwie [w:] M. Sierpińska, D. Wędzki, Zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Słownik Języka Polskiego PWN, http://www.wsjp.pl/index.php?id_hasla-=13195&id_znaczenia=4752944&l=10&ind=0 [01.05.2015].
  • Sudoł S., (2006), Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388577

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.