PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | Zarządzanie i handel zagraniczny w małych i średnich przedsiębiorstwach w warunkach integracji europejskiej : materiały konferencyjne | 472--493
Tytuł artykułu

Kształtowanie priorytetowych kompetencji menedżerów

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kształtowanie kompetencji poprzez proces dydaktyczno - wychowawczy. Dwie strony oddziaływania wychowawczego poprzez kształcenie. Do najbardziej pożądanych kompetencji należy przedsiębiorczość. Pięć kategorii cech psychicznych, które jednocześnie sprzyjają przedsiębiorczości: • Sumienności • Ekstrawersji. • Emocjonalnej stabilności • Otwarcie na doświadczenia • Ugodowości Człowiek przedsiębiorczy może dojść do pieniędzy poprzez kompetencje menedżerskie oraz pracowitość połączoną z wykorzystaniem pomyślnego splotu okoliczności na rynku. Wszystko to podporządkowane jest dążeniu do osiągnięcia celu, którym jest dobry poziom życia. Zgodnie z teorią potrzeb człowiek ma motywację, jeżeli jeszcze nie osiągnął określonego poziomu zaspokojenia potrzeb w swoim życiu. Definiowanie przedsiębiorczości i przedsiębiorcy. Przedsiębiorczość i jej otoczenie. Znaczenie motywacji dla efektów ekonomicznych. Profesjonalizm jest osią życia - procesu zmian zachodzących w świadomości, osiągnięciem doskonałości w określonej dziedzinie, zawodzie, specjalności, zadaniu, czynności, operacji lub ruchu roboczym z zadaniami, zaś inny członek grupy pełni funkcje społeczne. Przywództwo jest spełniane poprzez podstawowe funkcje społeczne Style przywództwa odzwierciedlają się w rozmaitych wzorach zachowań stosowanych przez przywódców przy kierowaniu pracownikami i wywieraniu na nich wpływu. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Bibliografia
  • Agor W. H ( red. ), Intuicja w organizacji. Jak twórczo zarządzać i przewodzić, Wyd. PSB Kraków 1998.
  • Bajanowskaja M,R, O kształceniu i wychowaniu menedżerów, W: Piocha S (red.), Bezpieczeństwo w obszarze badań nauk ekonomicznych i prakseologii, Koszalin 2001.
  • Balint J, Ludsky faktor ako integralna sucas systemu radienia ludskej prewadzky. W: Nove trendy w rozvoju letectva, Kosice 2000.
  • Czarnecki K, Karaś S, Profesjologia w zarysie. Radom 1996.
  • Drucker P. F. Menedżer skuteczny, Kraków 1994.
  • Kosyrz Z . Osobowość wychowawcy, Warszawa 1992.
  • Lembowicz W. T, Mały poradnik biznesmena, Warszawa 1994, s. 4; Koźusznik B ( red. ), Psychologia w pracy menedżera, Wyd. Uniwersytet Śląski, Katowice 1994.
  • Maslov A. H, W stronę psychologii istnienia, Warszawa 1986.
  • Mc Ginnis A. L. Sztuka motywacji, Oficyna Wydawnicza "Vocatio", Warszawa 1998.
  • Molden D, Zarządzać z mocą NLP. Neurolingwistyczne programowanie - przewaga nad konkurencją. Wyd. PSB Kraków 1998.
  • Nęcki Z, Negocjacje w biznesie, Wyd. PSB Kraków 1998, Wyd. IV.
  • Olejnik F, Myslivcova V, Vpliv emocjonalnej inteligencje na rozhodovaci proces velitela, Zbomik Vedeckych Prac VLA GMRS nr 1, Kosice 1999.
  • Pene J. Decyzje w zarządzaniu. Wyd. PSB Kraków 1997.
  • Pene J, Motywowanie w zarządzaniu, Wyd. PSB Kraków 1998, Wyd. II.
  • Szaniewski K. T. Kotarbiński - twórca konkretyzmu i prakseologii, W: ,, Kwartalnik Pedagogiczny", Warszawa 1981, nr 2.
  • Tyrała P, Kierowanie - organizowanie - zarządzanie. Zarys prakseologii, Wyd. Adam Marszalek, Toruń 2001.
  • Tyrała P, Kształcenie menedżerów, Wyd. Krakowskiej Szkoły Wyższej, Kraków 2001.
  • Tyrała P. Skuteczne kierowanie i organizowanie. Menedżerskie przywództwo, Wyd. Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2001.
  • Tyrała P. Teoria wychowania. Bliżej uniwersalnych wartości i realnego życia, Wyd. Adam Marszalek, Toruń 2001.
  • Tyrała P. Skuteczne zarządzanie. Na drodze do przedsiębiorczości, Wyd. Oświatowe FOSZF, Rzeszów 2001.
  • Tyrała P. Zarządzanie kryzysowe, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388615

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.