PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 40 Marketing przyszłości .Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa w sferze publicznej i społecznej | 271--278
Tytuł artykułu

Oczekiwania dolnośląskich podmiotów medycznych względem klastra turystyki medycznej w świetle badań empirycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Expectations of Lower Silesia Medical Entities with Regard to Medical Tourism Cluster in the Light of Empirical Studies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja oczekiwań dolnośląskich podmiotów medycznych względem klastra w kontekście rozwoju turystyki medycznej. Wskazano w nim główne korzyści płynące z funkcjonowania w ramach struktury klastrowej oraz ograniczenia, których obawiają się potencjalni członkowie. Przedstawiony został również model idealnego w opinii badanych klastra medycznego. Dolny Śląsk jest regionem Polski, który jest bardzo atrakcyjny turystycznie, ponadto coraz więcej podmiotów świadczy usługi medyczne dla obcokrajowców, osiągając w branży turystyki medycznej coraz lepsze wyniki. Potencjał możliwy do wykorzystania jest jednak znacznie większy, dlatego też dobrym rozwiązaniem może okazać się stworzenie silnego podmiotu - klastra, który mógłby koordynować pracę podmiotów turystyki medycznej. Taki klaster mógłby wspólnie promować ich ofertę i przyciągać dla tych podmiotów obcokrajowców w celach leczniczych, pomagać w rozwoju, podnoszeniu jakości i dostosowaniu do wymagań zagranicznych klientów.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper is to present the expectations of Lower Silesia medical entities with regard to cluster in the context of the development of medical tourism. The paper indicates the main benefits and limitations connected with functioning within the cluster structure. The paper also presents the ideal model of medical cluster in the opinions of surveyed persons. Lower Silesia is the Polish region, which is very attractive to tourists, moreover more and more entities provide medical services for foreigners. The region achieves better and better results in the medical tourism industry. However, the potential possible to use is much higher. Therefore, a good solution may be to create a strong entity - a cluster that would coordinate the work of medical tourism entities. Such a cluster could jointly promote their products and attract foreigners; it could assist in the development, improvement of the quality of services and adaptation to the requirements of foreign customers.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Crooks V.A., Turner L., Snyder J., Johnston R., Kingsbury P., Promoting medical tourism to India: messages, images, and the marketing of international patient travel, "Social Science & Medicine" 2011, Vol. 72.
  • Gorynia M., Jankowska B., Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008.
  • Lunt N., Carrera P., Medical tourism: Assessing the evidence on treatment abroad, "Maturitas" 2010, Vol. 66 (1).
  • Patients beyond borders, www.patientsbeyondborders.com.
  • Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  • Rab-Przybyłowicz J., Produkt turystyki medycznej, Difin, Warszawa 2014.
  • Rab-Przybyłowicz J., Tworzenie produktu dla turystyki medycznej w Szczecinie, w: Potencjał turystyczny - zagadnienia ekonomiczne, red. A. Panasiuk, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 591, Ekonomiczne Problemy Usług nr 53, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388761

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.