PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 38 | 469--477
Tytuł artykułu

Tendencje wykorzystania przestrzeni wirtualnej w gospodarce

Autorzy
Warianty tytułu
Trends of Utilization of Virtual Space in the Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przestrzeń ekonomiczna oznacza środowisko, w którym żyje i działa gospodarczo człowiek. Przestrzeń ta z natury rzeczy jest ograniczona (mimo iż istnieją możliwości jej poszerzenia), co rzutuje na postulat jej efektywnego wykorzystania i pozostania następnym pokoleniom w stanie jak najmniej zdegradowanym (nie tylko ekologicznie). Współczesne procesy gospodarcze, tendencje technologiczne czy postęp techniczny zmuszają do przewartościowania aktualnej roli przestrzeni ekonomicznej. Jedną z przesłanek owych zmian stanowi komputeryzacja oraz coraz powszechniejsze wykorzystanie (również gospodarcze) Internetu. Pozwala to zidentyfikować nową kategorię ekonomiczną, jaką jest przestrzeń wirtualna oraz ocenić jej rolę we współczesnych działaniach gospodarczych. (fragment tekstu)
EN
Since economic space is in short supply, it is only reasonable to look after it using it effectively and safeguarding against degradation. The advent of computer technology and the development of the Internet offer new opportunities for economy by creating virtual space for commercial activity. However, virtual space and its real counterpart have little in common, and the existing discrepancies do not allow to apply well-established economic principles. A dynamic development of the new type of entrepreneurship is fostered primarily by the benefits of virtual reality such as low costs, attractive prices, unhampered availability, reduced reaction time of suppliers, and a broad offer of products or services. Despite the apparent freedom offered by the Internet, there are numerous threats which prompt particular caution in using services offered on-line. (original abstract)
Rocznik
Tom
38
Strony
469--477
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Collin S., Marketing w sieci, Warszawa 2002.
  • Currid Ch., Fight Info-illiteracy, "Windows Magazine", X, 1996.
  • Encyklopedia wiedzy komputerowej, "Komputer Świat", lipiec 2003.
  • Gregor B., Stawiszyński M., E-commerce, Warszawa 2002.
  • Kare-Silver de M., E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu, Warszawa 2001.
  • Kennedy A.J., Internet, Warszawa 1999.
  • Maciejewski T., Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Warszawa 2003.
  • Rosenoer J., Armstrong D., Russel Gates J., Firma w Internecie. Jak z powodzeniem wykorzystać w biznesie możliwości Internetu, Warszawa 2000.
  • Wang W., Internet, hakerzy, wirusy, Warszawa 2001.
  • Zieliński J., Bankowość internetowa z przyszłością, [w:] http://www.winter.pl/internet/w0727.html.
  • http://republika.pl/cyberreklama/formy.html.
  • http://www.abcpraca.pl.
  • http://www.ebanki.pl.
  • http://www.enauka.pl/elearning.php.
  • http://www.praca.onet.pl.
  • http://www.praca.space.pl.
  • http://www.praca.ucz.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388767

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.