PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 2(30) | 109--123
Tytuł artykułu

Jakość usług oferowanych przez uzdrowisko Ciechocinek w opinii kuracjuszy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Quality of Services Provided by the Spa Resort in Ciechocinek in the Opinion of Seniors
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W analizie zastosowano jedną ze względnych skal satysfakcji, tj. skalę ważności- -realizacji (importance-performance analysis), służącą do pomiaru kompleksowej oceny jakości usług świadczonych w uzdrowisku. Badanie oparto na wywiadach kwestionariuszowych przeprowadzonych wśród respondentów w wieku powyżej 60 lat przebywających na kuracji w uzdrowisku Ciechocinek. Ustalono hierarchię cech wpływających na ogólne postrzeganie jakości usług, zestawiając tym samym subiektywne oczekiwania respondentów, które skonfrontowano z oceną wybranych aspektów. Uzyskane wyniki przeanalizowano w układzie wydzielonych trzech grup badanych wyróżnionych na podstawie stopnia partycypowania w kosztach pobytu. (abstrakt autora)
EN
In the study, for measuring the comprehensive evaluation of the quality of services provided by spa resorts one of the relative satisfaction scale, i.e. the importance-performance analysis has been used. The research has been based on the questionnaires conducted among persons aged 60+ years and being during a health treatment in the spa resort in Ciechocinek. In the study, the hierarchy of needs affecting the general perception of the quality of services has been established. First of all, the subjective expectations of respondents have been compared, then, they have been confronted with the evaluation of selected aspects. The research results have been analyzed in three independent research groups divided due to the degree of participation in the costs of a health treatment. (author's abstract)
Rocznik
Numer
Strony
109--123
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Cunningham M., Gaeth G., Using Importance-Performance Analysis to Assess Parents' Decisions to Seek Care in a Dental School Clinic, "Journal of Dental Education" 1989, vol. 53 (10).
  • Dolinsky A., Considering the Competition in Strategy Development: An Extension of Importance-Performance Analysis, "Journal of Health Care Marketing" 1991, vol. 11 (1).
  • Fátima S., Fernandes P.O., Importance-Performance Analysis as a Tool in Evaluating Higher Education Service Quality: The Empirical Results of ESTiG (IPB), 2011.
  • Foisner W., Kurarzt und Kurgast - Erwartungen und Realität, Wiener Medizinische Wochenschrift, Wien 2007, DOI 10.1007/s10354-007-0456-0 (5.09.2014).
  • González M.E.A., Comesaña L.R., Brea J.A.F., Assessing Tourist Behavioral Intentions through Perceived Service Quality and Customer Satisfaction, "Journal of Business Research" 2007, vol. 60 (2).
  • Grzelak-Kostulska E., Wybrane problemy turystyki uzdrowiskowej w Polsce, [w:] Wybrane aspekty aktywności turystycznej i rekreacyjnej, red. J. Łuczak, M. Szczepańska, S. Bronowicki, Wielkopolska Wyższa Szkoła Turystyki i Zarządzania, Poznań 2012.
  • Hadzik A., Szromek A.R., Żylak D., Konkurencyjność produktu turystyki uzdrowiska Kołobrzeg. Znaczenie innowacyjnych usług i infrastruktury prozdrowotnej, "Acta Scientiarum Polonorum", "Oeconomia" 2010, nr 9 (4).
  • Lecznictwo uzdrowiskowe w Polsce w latach 2000-2010, GUS, Kraków 2011.
  • Martilla J.A., James J.C., Importance-Performance Analysis, "Journal of Marketing" 1977, vol. 41 (1).
  • Richardson S.L., An Importance-Performance Approach to Evaluating Communication Effectivenessma, "Journal of Park and Recreation Administration" 1987, vol. 5 (4).
  • Sekine M., Nasermoaddeli A., Wang H., Kanayama H., Kagamimori S., Spa Resort Use and Health-related Quality of Life, Sleep, Sickness Absence and Hospital Admission: The Japanese Civil Servants Study, "Complementary Therapies in Medicine" 2006, vol. 14 (2).
  • Snoj B., Mumel D., The Measurement of Perceived Differences in Service Quality - the Case of Health Spas in Slovenia, "Journal of Vacation Marketing" 2002, vol. 8 (4).
  • Szromek A.R., Cechy atrakcyjności polskich uzdrowisk, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej 2013, "Organizacja i Zarządzanie" z. 64, nr kol. 1894.
  • Szromek A.R., Hadzik A., Staszewska J., Charakterystyka cech odróżniających kuracjuszy kontraktowych i komercyjnych na przykładzie uzdrowiska Wysowa, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej w Gliwicach 2010, "Organizacja i Zarządzanie" z. 54.
  • Środa-Murawska S., Miasta uzdrowiskowe w Polsce w ujęciu wielkości i struktury bazy obiektów zbiorowego zakwaterowania, [w:] Ekonomiczne i organizacyjne aspekty funkcjonowania polskich uzdrowisk, red. E. Rydz, Wyd. Akademii Pomorskiej, Słupsk 2012.
  • Tourism Trends for Europe, European Travel Commission 2006, http://hdl.handle. net/123456789/862.
  • Ustawa o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych (DzU z 1 września 2005 r.).
  • Wade D.J., Eagles P.F.J., The Use of Importance-Performance Analysis and Market Segmentation for Tourism Management in Parks and Protected Areas: An Application to Tanzania's National Parks, "Journal of Ecotourism" 2003, vol. 2 (3).
  • Wong M. Seng, Hideki N., George P., The Use of Importance-Performance Analysis (IPA) in Evaluating Japan's e-Government Services, "Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research" 2011, vol. 6 (2).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388799

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.