PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 42 | nr 1 | 101--111
Tytuł artykułu

Narzędzia Lean w usługach bankowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Lean Tools in the Banking Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Metodologia doskonalenia procesów Lean Management znana jest głównie z zastosowania w sektorze produkcyjnym, ale coraz częściej jest wykorzystywana w innych sektorach gospodarki oraz w sektorze publicznym. Celem pracy jest przybliżenie kilku wybranych narzędzi Lean mających zastosowanie w sektorze usługowym. W artykule podjęta jest próba analizy efektów zastosowania narzędzi Lean w sektorze bankowym na przykładzie trzech banków działających w Polsce. (abstrakt oryginalny)
EN
Lean Process Improvement Management Methodology is known mainly for use in the manufacturing sector but is increasingly being used in other economic sectors as well as in the public sector. The aim of this article is to introduce a number of selected Lean tools applicable in the service sector. The article is to attempt to analyze the effects of the application of the Lean tools in the banking sector on the example of three banks operating in Poland. (original abstract)
Rocznik
Tom
42
Numer
Strony
101--111
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Imai M., (2006), Gemba Kaizen, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Lean Enterprise Institute (2014), Lean Lexicon 5th Edition, [online], http://www.lean.org/search/?sc=pdca [27.03.2015].
  • Locher D., (2011), Lean w biurze i usługach, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Majorana F., Morelli A., (2012), Lean banking, Wydawnictwo M, Kraków.
  • Pękała-Piecyk B., (2013), Elastyczność zarządzania zasobami ludzkimi w realizacji bankowych procesów operacyjnych w oparciu o funkcjonujący system zarządzania, XII Konferencja Lean Management [online], http://lean.org.pl/elastycznosc-zarzadzania-zasobami-ludzkimi-w-realizacji-bankowychprocesow-operacyjnych-w-oparciu-o-funkcjonujacy-system-zarzadzania [2.04.2015].
  • Polcyn K., Szmagierewska B., (2013), Wykorzystanie metodologii lean do optymalizowania procesów na podstawie doświadczeń BZWBK S.A., XII Konferencji Lean Management [online], http://lean.org.pl/wykorzystanie-metodologiilean- do-optymalizowania-procesow-na-podstawie-doswiadczen-bzwbk-s-a [29.03.2015].
  • Samborska D., Korbolewski A., (2014), Jak budujemy kulturę otwartą na zmiany w Pionie Operacji w Banku BPH SA, XIII Konferencji Lean Management [online], http://lean.org.pl/jak-budujemy-kulture-otwarta-na-zmiany-w-pionie-operacji-wbanku-bph-sa [29.03.2015].
  • Womack J.P., Jones D.T., (2001), Odchudzanie firm, Wydawnictwo CI M, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171388901

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.