PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 16 | 9--23
Tytuł artykułu

Internetowa rekrutacja społecznościowa i jej rozpowszechnienie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
On-Line Recruitment and Its' Scope
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rekrutacja z wykorzystaniem internetu jest najszybciej rozwijającą się metodą pozyskiwania kandydatów. Jednak zmienność jej narzędzi oraz często nadmierne oczekiwania, jakie budzi wykorzystanie metod teleinformatycznych w zarządzaniu powoduje, że pojawiają się liczne mity z nią związane. Tekst prezentuje ścisłe definicje rekrutacji społecznościowej oraz rekrutacji społecznościowej z wykorzystaniem Internetu. Na przykładzie raportów branżowych oraz wybranych publikacji akademickich pokazuje jak szeroki zasięg jest przypisywany temu rodzajowi e-rekrutacji w polskim piśmiennictwie. Opinie te konfrontowane są z wynikami badań GUS na próbach reprezentatywnych oraz analizą zawartości 300 stron internetowych największych polskich przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
Recruitment via the Internet is the fastest growing method of acquiring candidates. However, the variability of its tools, and frequently excessive expectations that surround the use of ICT methods in management means that there are many myths associated with it. The text sets out strict definitions of social recruitment and social recruitment using the internet. For example, industry reports, and selected academic publications shows how wide the range is assigned to this type of e-recruitment in Polish literature. These reviews are confronted with the results of the CSO on representative samples and analysis of the content of web pages 300 largest Polish enterprises. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Bibliografia
  • Girard A., Fallery B., Human Resource Management on Internet: New Perspectives, ,,The Journal Contemporary Management Research", 4(2), 2010, 1-14.
  • GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych 2010-2014. GUS: Warszawa 2014.
  • HR Advisor, How Small Businesses Can Win the Recruiting Battle 2015, dostępnenahttp://forms.madisonlogic.com/FormConfirmation.aspx?pub=256&pgr=496&src=3067&cmp=15656&ast=47584&frm=2511&pd=27585338-7221-3-57-267-0 (1.05.2015).
  • Internet Standard (2012) Socialmedia 2012 dostępny na: http://www.internetstandard.pl/news/379568/Internet.Standard.prezentuje.raport.Social.Media.2012.html (1.01.2013).
  • Jeffery M., Rekrutacja 4.0, czyli spojrzenie w przyszłość, w: Rekrutacja 2012; http://hrstandard.pl/raport-rekrutacja-2012/ (dostęp 01.07.2012).
  • Jobvite, (dostępne 20.07.2015). http://web.jobvite.com/rs/jobvite/images/Jobvite 2010 Social Recruiting Report_2.pdf.
  • Levinson P., Nowe media, Wyd. WAM, Kraków 2010.
  • Listwan T. (red.)., Zarządzanie kadrami, Beck, Warszawa 2010.
  • McClure J., Why social media matters for your business 2011 (dostępnena: slideshare 1.01.2013).
  • Palonka J., Porębska-Miąc T., Rekrutacja w mediach społecznościowych (SocialRecruiting), (w:) Innowacje w Zarządzaniu i Inżynierii Produkcji, (red.) R. Knosala, Oficyna Wydawnicza PTZP, 10. Opole 2014, dostępne na: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCEQFjAA&url=http www.ptzp.org.pl files konferencje kzz artyk_pdf_2014 T2 t2_978.pdf&ei=LnBMVcHUHIP4yQOt-YDgCA&usg=AFQjCNEJaMUQ4rdi4AOOp8wAcsY73HVzcw&sig2=hCn9V4PEfCB0_yC0IhVbaQ&bvm=bv.92885102,d.bGQ (1.05.2015).
  • Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2007.
  • Runiewicz-Wardyn K., Towards building e-learning environment in Poland, WaiP, Warszawa 2008.
  • Selden S., Ornestein J., Government E-Recruiting Web Sites:The influence of e-recruitment content and usability on recruiting and hiring outcomes in US state governments, ,,International Journal of Selection and Assessment", Volume 19, Issue 1, March 2011. pages 31-40.
  • Social media 2012, s. 13.
  • Stone D.L., Lukaszewski K.L., Stone-Romero E.-F., Johnson T.L., Factors Affecting the Effectiveness and Acceptance of Electronic Selection Systems, ,,Human Resource Management Review", 23, 2013, 50-70.
  • Strohmeier, S., and Kabst, R., Organisational adoption of e-HRM in Europe: An empirical exploration of major adoption factors, ,, Journal of Managerial Psychology", 24(6), 2009, 482-501.
  • Strohmeier S.,Research in e-HRM: Review and implications; ,,Human Resource Management Review", 2010, 17.
  • Sullivan J., 'Friends of the Firm' Referrals - Expand Referals to Non-Employees 2014. Retrieved from http://www.ere.net/2014/02/10/friends-of-the-firm-referrals-expand-referrals-to-non-employees/ (1.04.2015).
  • Yüce P., Highhouse S., Effects of Attribute Set Size and Pay Ambiguity on Reactions to ''help wanted'' Advertisements, ,,Journal of Organizational Behavior", 19, 1998, 337-352.
  • Wawer M., Muryjas P., E-rekrutacja w realizacji strategii e-biznesu w Polsce, ,,Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług", 2011, s. 112-118.
  • Wawer M., Rzemieniak M., Budowanie wizerunku pracodawcy w mediach społecznościowych w rekrutacji pracowników, ,,Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania", Finansów i Marketingu 712/26, 2012, 353-368.
  • Wołodźko K., Ocena wpływu wybranych wartości osobistych jako czynników zwiększających atrakcyjność organizacji w procesie rekrutacji internetowej. Niepublikowana praca magisterska, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie 2014.
  • Woźniak J., Model zarządzania efektywnością procesu szkoleniowego. Olsztyn: OWSIiZ, 2009.
  • Woźniak J., Rekrutacja - teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2013.
  • Woźniak J., Crowdsourcing jako czwarty etap rekrutacji internetowej, ,,Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", 1(96), 2014, 27-40.
  • Woźniak J., Grywalizacja w zarządzaniu ludźmi. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi,2(103), 2015, 11-34.
  • Woźniak J., (w druku).E-commerce w Polsce i na Ukrainie, 2015, e-mentor.
  • Zając J., Technologie informacyjne i komunikacyjne a zarządzanie personelem, raport z badań "Trendy rozwojowe i zmiany gospodarcze w regionie" finansowanych przez EFS, Wyd. MGG Conference, Warszawa 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171389119

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.