PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 17 | 32--39
Tytuł artykułu

Wiedza marketingowa przedstawicieli władz gmin subregionu ostrołęckiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Knowledge of Representatives of the Municipalities from the Subregion Ostroleka
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy zaprezentowano wyniki badań, których celem było poznanie poziomu wiedzy marketingowej przedstawicieli władz gmin subregionu ostrołęckiego. Badanie przeprowadzono metodą wywiadu standaryzowanego, a narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Badania wykazały, że ankietowani przedstawiciele samorządów gmin reprezentują w zakresie wiedzy rynkowej bardzo wartościowy kapitał ludzki, który powinien stanowić podstawę do budowania skutecznej polityki. Koniecznym jest realizowanie szkoleń z zakresu instrumentów promocji jakie stosowane są do kreowania wizerunku regionu czy kształcenia w obszarze marketingu terytorialnego. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the results of studies aimed at showing the level of marketing knowledge among representatives from ostroleka subregion. Examination was performed by standardized interview method and the research tool was a questionnaire. The research shows that respondents hold higher education in different specializations. Nevertheless their knowledge about marketing and market is very good. It is necessary to carry out training on promotion instruments that are used to create an image of a region or education in the field of territorial marketing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
32--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Społeczna w Ostrołęce
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
autor
  • Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Społeczna w Ostrołęce
Bibliografia
  • Bończak-Kucharczyk E., Herbst K., Chmura K., Jak władze lokalne mogą wspierać przedsiębiorczość, Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Polska Fundacja Promocji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa 1998.
  • Cupryś K., Klaster - sposób na lepszą współpracę przedsiębiorstw, ,,Przegląd Piekarski i Cukierniczy", luty 2009, s. 6-12.
  • Grudzewski W. M., I. K. Hejduk, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Centrum Doradztwa i Informacji Difin sp. z.o.o., Warszawa 2004.
  • Kobus P., Zrobek J., Wiedza rynkowa w strategiach rozwoju lokalnego obszarów słabo rozwinietych, ,,Nierówności Społeczna a Wzrost Gospodarczy 37", 2014, s. 392-409.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2004.
  • Maciejewski J., Customer relationship management - strategia biznesowa i technologia informatyczna, Zeszyty Naukowe Wydziału Informatycznych Technik Zarządzania Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania "Współczesne Problemy Zarządzania" Nr 1/2012.
  • Makulska D., Kluczowe czynniki rozwoju w gospodarce opartej na wiedzy, ,,Prace i Materiały Instytutu Rozwoju Gospodarczego 88'', Szkoła Główna Handlowa 2012, s. 169-193.
  • Skrzypek E., Gospodarka oparta na wiedzy i jej wyznaczniki, Uniwersytet Rzeszowski, Katedra Teorii Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych, Zeszyt Nr 23, Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, Społeczeństwo informacyjne - regionalne aspekty rozwoju, Rzeszów 2011.
  • Stanisławski R., Założenia polityki innowacyjnej państwa, ,,Zeszyty Naukowe Uniwesytetu Szczecinskiego 654, Ekonomiczne Problemy Usług 70", 2011, s. 13-20.
  • Strategia Rozwoju Gminy Szczurowa na lata 2014-2020, FRDL Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171389225

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.