PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 24 Zarządzanie szkołą wyższą | 179--193
Tytuł artykułu

Współczesne formy i środki marketingowej komunikacji szkół wyższych z rynkiem

Warianty tytułu
Contemporary Forms and Means of Marketing Communication Higher Education with the Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest zaprezentowanie wybranych aspektów marketingowej komunikacji polskich i zagranicznych uczelni z rynkiem. Uwagę zwrócono m.in. na specyfikę i współczesne znaczenie tego procesu. W szczególności skoncentrowano się na tematyce tytułowych środków i form marketingowej komunikacji szkół wyższych z kandydatami na studia i studentami w teorii oraz na przykładach ich stosowania w praktyce. W opracowaniu wykorzystano źródła wtórne, jak również doświadczenia jego autorek. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper aims to present selected aspects of marketing communication polish and foreign universities with the market. Attention was paid to such the specificity of contemporary relevance of the process. In particular, focused on the topic title means and forms of marketing communications in higher education with the candidates for studies and students in the theory and examples of their use in practice. The paper uses secondary sources as well as experience of the authors of the article. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Budzyński W., Public Relations. Zarządzanie reputacja firmy, Poltext, Warszawa 1999.
  • Cutlip S., Center A., Effective Public Relations, Englewood Cliffs 1978.
  • Czubaj M., Kochanowska I., Studia wyższe: dziś promocja!, Polityka Nr 25 (2509), 25.06.2005.
  • Drapińska A., Komunikacja marketingowa pomiędzy szkolą wyższą a studentami, "Marketing i Rynek", 5/2011.
  • Gronroos Ch., Creating a Relationship Dialogue. Communications, Interaction and Value, "The Marketing Review", 2000, No 1.
  • Hall H., Hall R., Internet w życiu studenta - znaczenie, intensywność i cele korzystania, [w:] Społeczeństwo informacyjne, Gospodarka, technologie, procesy, C. Hales, B. Mikuła (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2011.
  • http://prz.edu.pl/~kariera/ (08.07.2012).
  • Internet w Polsce I-III 2012, http://www.egospodarka.pl/81463,Internet-w-Polsce-I-III-2012,1,12,1.html
  • Kaczmarek-Śliwińska M., Internet Public Relations uczelni publicznej w Polsce, "Marketing i Rynek" 5/2006.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Łukasik M., Kampanie promocyjne Politechniki Lubelskiej i Technische Universitat Braunschweig w opinii studentów, "Świat Marketingu" 2007, nr 5, http://www.swiatmarketingu.pl/index.phpProdzaj=03&id_numer=576263;
  • Maturzysta 2007, Gemius, Gemius Adhoc, 2006, http://www.czasnaplan.pl/plik.php?id=41
  • Maturzysta-optymista, Portal Miastostudentow.pl, http://www.miastostudentow.pl/ciekawostki-konkursy/maturzysta-optymista.htmlChromeHTMIVShell/Open/Command
  • Na Facebooku są dwie trzecie publicznych uczelni akademickich, http://naukawpolsce.pap.pl
  • Nauka z gwiazd, "Press", nr 3 (170), 2010, s. 76.
  • Nowaczyk W., Instrumenty promocji w wyższym szkolnictwie technicznym - wyniki badań, "Świat Marketingu", grudzień 2003, http://www.swiatmarketingu.pl/index.phpProdzaj=01&id_numer=598812
  • Pabian A., Student jako beneficjent działań promocyjnych szkół wyższych, "Marketing i Rynek", 8/2008.
  • Peszko K., Sposoby kształtowania wizerunku uczelni na tle zmian komunikacyjnych, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, Strategie. Instrumenty, G. Rosa, A. Smalec, L. Gracz (red.), Zeszyt Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 622, Ekonomiczne Problemy Usług nr 74, Szczecin 2011.
  • Pluta-Olearnik M., Marketing usług. Idee, zastosowania, PWE, Warszawa 1994.
  • Rydel M., Komunikacja jako element marketingu, [w:] M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk 2001.
  • Schulz D.E., Tannenbaum S.I., Lauterborn R.F., Integrated Marketing Communication, NTC Publishing Group, Lincoln wood 1992.
  • Tarant Sz., Michałowska E., Koncepcja kompleksowych działań promocyjnych ukierunkowanych na studentów, "Marketing i Rynek" 3/2011.
  • Uczelnie na portalach skocznościowych, http://e-ffectica.pl/blog/Pp=46
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171390767

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.