PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 2 (35) | 169--184
Tytuł artykułu

Corporate Foundation's Relationship with the Founding Company and its Role in Image Building and Corporate Community Involvement Programmes

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The research presented in this article analyses the mutual relations between corporate foundations and their founding companies, as well as the roles foundations play in building the company's image and CCI programmes. In order to achieve this goal, the author presents selected theoretical approaches and own research results that were part of a project entitled Corporate foundation as a tool for realizing the company's social goals, financed by the National Science Centre in Krakow.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
169--184
Opis fizyczny
Twórcy
  • Department of Business Economics and Organization, Wrocław University of Economics
Bibliografia
  • Cutlip, S. M., Center, A. H., Broom, G. M., Effective Public Relations, 8th ed., Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ, 1999.
  • Daugherty, E. L., Public Relations and Social Responsibility. Handbook of Public Relations (ed.) Heath, L. R.. Sage Publication, Thousand Oaks, London, 2000.
  • Dozier, D. M., Grunig, L. A., Grunig, J. E., Manager's Guide to Excellence in Public Relations and Communication Management. Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, NJ, 1995.
  • FOB o fundacjach korporacyjnych [FOB About Corporate Foundations], www.odpowie-dzialnybiznes.pl.
  • Fombrun, C. J., Gardberg, N., Who's Tops in Corporate Reputation?, "Corporate Reputation Review", Vol. 3, No 1, pp. 13-17, 2000.
  • Fombrun, C. J., Reputation. Realizing Value from the Corporate Image. Harvard Business School Press, Boston, MA 1996.
  • Gautier, A., Pache, A.-C., Research on Corporate Philanthropy: A Review and Assessment, "Journal of Business Ethics", Vol. 126, Issue 3, pp. 343-369, 2015.
  • Halme, M., Laurila, J., Philanthropy, Integration or Innovation? Exploring the Financial and Societal Outcomes of Different Types of Corporate Responsibility, "Journal of Business Ethics", Vol. 84, Issue 3, pp. 325-339, 2009.
  • Kunczik M., Public relations. Konzepte und Theorien, Böhlau Verlag, Köln, 2002.
  • Łukasiak, P., Społeczne zaangażowanie (CCI) a społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR). Narzędzia CCI [Corporate Community Involvement (CCI) vs. Corporate Social Responsibility (CSR). CCI Tools], www.corporategiving.pl, 2008.
  • Marquardt, J., Corporate Foundation als PR-Instrument. Rahmenbedingungen - Erfolgswirkungen - Management, Gabler, Wiesbaden, 2001.
  • Morsig M., Schultz M., Corporate Social Responsibility Communication: Stakeholder Information, Response and Involvement Strategies, "Business Ethics: A European Review", Vol. 15, No 4, pp. 323-338, 2006.
  • Odpowiedzialny biznes 2007. Raporty społeczne i innowacyjne strategie CSR [Responsible Business 2007. Social Reports and CSR Innovative Strategies], Conference proceedings, FOB, Warszawa 2007.
  • Olędzki J., Public Relations w komunikowaniu społecznym i marketingu [Public Relations in Social Communication and Marketing], Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2010.
  • Pękacka, M., Filantropia a CSR [Philanthropy vs. CSR], http://odpowiedzialnybiznes.pl/ artykuly/filantropia-a-csr/, 2011.
  • Porter, M. E., Kramer, M. R., Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility, "Harvard Business Review", Vol. 84, No 12, pp. 78-92, 2006.
  • Porter, M. E., Kramer, M. R., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej [Philantrophy of an Enterprise as a Source of Competitive Advantage], "Harvard Business Review Polska", Nr 7, pp. 83-96, 2003.
  • Ricks, J. M. Jr., Peters, R. C., Motives Timing, and Targets of Corporate Philanthropy: A Tripartite Classification Scheme of Charitable Giving, "Business and Society Review" Vol. 118, Issue 3, pp. 413-436, 2013.
  • Rok, B., System społecznej odpowiedzialności [System of Social Responsibility] [in:] Rok, B. (ed.) Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy [More than Profit. The Responsible Business. Programmes, Strategies and Standards]. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa, 2001.
  • Saunders, J., Jakość, standardy i efektywność - wyzwanie czy codzienność polskiego public relations? [Quality, Standards and Efficiency - A Challenge or Reality of PR in Poland? A statement during the 2005 PR Forum, 24.11.2005.
  • Strachwitz (Graf) R., Stiftungen - nutzen, führen und errichten: Ein Handbuch, Campus, Frankfurt 1994.
  • Waddock, S., Parallel Universes: Companies, Academics, and the Progress of Corporate Citizenship, Carroll School of Management, Boston College, "Business and Society Review", Vol. 109, Issue 1, p. 5-42, 2004.
  • Wang, H., Qian C., Corporate Philanthropy and Corporate Financial Performance: The Roles of Stakeholder Response and Political Access, "Academy of Management Journal", Vol. 54, No 6, pp. 1159-1181, 2011.
  • Westhues, M., Einwiller, S., Corporate Foundations: Their Role for Corporate Social Responsibility, "Corporate Reputation Review", Vol. 9, No 2, pp. 144-153, 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171391237

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.