PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 9 | 50--61
Tytuł artykułu

Zaufanie do instytucji parabankowych w Polsce

Warianty tytułu
Confidence in Para-banking Institutions in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przestawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród klientów instytucji pożyczkowych, którzy zdecydowali się na zamieszczenie swoich opinii w Internecie. Zasadniczym celem przeprowadzonych badań było uzyskanie informacji na temat zaufania klientów instytucji parabankowych w Polsce do tych podmiotów. W pracy postawiona została hipoteza badawcza mówiąca o tym, iż osoby, które korzystające z usług parabanków nie darzą zaufaniem tych instytucji oraz nie mają dobrej opinii na ich temat. Prezentowane badania miały charakter analizy jakościowej. Przeprowadzone zostały one wśród internautów, a do ich zgromadzenia wykorzystano archiwum polskojęzycznych treści internetowych, stworzone przy pomocy agregatora treści SentiOne. W badaniach wykorzystano 1 916 wypowiedzi internautów zamieszczonych na różnego rodzaju blogach, forach społecznościowych, itp. w grudniu 2013 r. Przeprowadzona została analiza sentymentu wypowiedzi, tj. ich klasyfikacja jako sformułowań o neutralnym, pozytywnym lub negatywnym wydźwięku emocjonalnym oraz ocena samych treści wypowiedzi.(abstrakt oryginalny)
EN
This article represents results of studies conducted among customers of loan companies, who decided to put their opinions on the Internet. The main goal of the study was to gain information about para-banking institutions customers' trust to these entities. The research hypothesis says, that people, who use services of para- banking institutions do not trust them and do not have good opinion on them. This study has the character of qualitative analysis. It was conducted among Internet users and collected data used archive Polish-language web content created using SentiOne content aggregator The research used 1916 Internet speech posted on different kinds of blogs, forums etc. In December 2013 the analysis of statement sentiment- classification of statements on neutral, positive or negative emotions and evaluation of statements' content was conducted.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
50--61
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Bibliografia
  • 1. Bartkowiak R., 2007, Pośrednictwo finansowe i konglomeraty finansowe w teorii ekonomii, w: Iwanicz-Drozdowska, M. (red), Konglomeraty finansowe, PWE, Warszawa.
  • 2. Bednarek M., Samcik M., 2012, Parabanki rosną w siłę. Bez żadnego nadzoru obsługują 3-4 min Polaków, Gazeta Wyborcza, 15 sierpnia. http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,12297848, Parabanki_ rosnawsile_Bez_zadnego_nadzoruobsluguja.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171391507

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.