PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 276--284
Tytuł artykułu

Wykorzystanie mediów społecznościowych do budowania relacji z konsumentem

Warianty tytułu
The Use of Social Media in Building Relations with Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest pokazanie działania mediów społecznościowych jako narzędzia wykorzystywanego w działaniach marketingowych przedsiębiorstw do budowania relacji z klientami. W opracowaniu przedstawiono ewolucję oraz nowe zasady marketingu, które są wynikiem zmian zachodzących w otoczeniu. Ponadto zaprezentowano klasyfikację mediów społecznościowych ze względu na funkcje, jakie pełnią dla ich użytkowników. W artykule przedstawiono etapy budowania relacji przy wykorzystaniu social media. Zwrócono także szczególną uwagę na zasady, jakich przedsiębiorstwo powinno przestrzegać w mediach społecznościowych, mając na uwadze doskonalenie tworzonych relacji. (abstrakt oryginalny)
EN
This aim of this article is to present the activities of social media as tools used by enterprises in marketing activities to build relationships with their customers. The paper presents the evolution and the new principles of marketing being the result of the changes occurring in the environment. Additionally, the paper presents the classification of social media taking into account the functions they perform for their users. The article discusses the stages of building relationships by the use of social media. Special attention is paid to the principles a company should adhere to in social media in order to improve the established relationships. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
276--284
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Kossecki, P. (2011). Kreowanie i pomiar wartości przedsiębiorstwa w świecie Internetu, prace naukowa PWSFTviT: rynek mediów. Łódź: Drukarnia Cyfrowa i wydawnictwo "PIKTOR".
  • Krok, E. (2011). Media społecznościowe elementem systemu zarządzania wiedzą w firmie. Zeszyty Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 656.
  • Matwick, C., Wiertz, C., De Ruyter, K. (2008). Social Capital Production in a Virtual P3 Community. Journal of Consumer Research, Vol. 34, Iss. 6.
  • Mazurek, G. (2012). Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
  • Payne, A. (1995). Advances in Relationship Marketing. London: Kogan Page Limited.
  • Universal McCann Polska, (2013). Raport Wave 7: Społecznościowy kod złamany (Rynek w Polsce). Warszawa: Universal McCann Polska.
  • Shih, C. (2012). Era Facebooka. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Świerczyńska-Kaczor, U. (2012). e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej. Warszawa: Wydawnictwo Delfin.
  • Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Cohen, H. (2011). 30 Social Media Definitions, http://heidicohen.com/social-media-definition/, (13.03.2015).
  • Kaznowski, D. (2010). Podział i klasyfikacja social media. http://networkeddigital.com/2010/05/10/podzial-i-klasyfikacja-social-media/ (13.03.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171392035

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.