PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 310--321
Tytuł artykułu

Decyzje zakupowe śląskich e-konsumentów - ujęcie modelowe

Warianty tytułu
Purchase Decisions Made by Silesian e-consumers - a Model Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój technologii informacyjno-telekomunikacyjnych (ICT) zapoczątkowany w latach 60-tych XX wieku dokonał przemian ekonomicznych i społecznych modyfikując dotychczasowe decyzje zakupowe konsumentów. Dostępność szerokiej oferty produktowej i informacji na jej temat w Internecie pozwoliła na zmianę stylu podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów, którzy stali się jakościowo nowymi konsumentami wykorzystującymi technologie informacyjno-telekomunikacyjne dla ułatwienia procesu zakupu i konsumpcji. Celem artykułu jest wskazanie zmiennych determinujących częstotliwość zakupów dokonywanych za pośrednictwem Internetu. Rozważania oparto na wynikach badań bezpośrednich przeprowadzonych na próbie 450 śląskich e-konsumentów. W celu realizacji założeń badawczych wykorzystano oprogramowanie STATISTICA tworząc model regresji logistycznej oraz dwa modele drzew klasyfikacyjnych C&RT oraz CHAID. (abstrakt oryginalny)
EN
Development of information and computer technologies (ICT) that stemmed from the sixties of the last century has resulted in numerous economic and social transformations, thus modifying purchase decisions made by consumers. Availability of a wide product range and related product information in the Internet has allowed for changing a style of making purchase decisions by consumers who are now qualitatively new consumers that use information and telecommunications technologies to facilitate a process of their purchase and consumption. The article aims at highlighting variables that determine frequency of purchase via the Internet. Article considerations are based on the results of the direct research conducted on the sample of 450 Silesian e-consumers. In order to accomplish research objectives, the STATISTICA software was used. A logistic regression model and two classification trees models, i.e. C&RT and CHAID were formulated. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
310--321
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Gatnar, E. (2011). Symboliczne metody klasyfikacji danych. Warszawa: PWN.
  • Jaciow, M., Wolny, R. (2011). Polski e-konsument - typologia, zachowania. Gliwice: Helion.
  • Kolny, B., Kucia, M., Stolecka, A. (2011). Produkty i marki w opinii e-konsumentów. Gliwice: Helion.
  • Kurzydłowski, A. (2004). Zastosowanie drzew klasyfikacyjnych w segmentacji rynku. W: Taksonomia 7, Klasyfikacje i analiza danych. Teoria i zastosowania. Prace Naukowe AE Wrocław, nr 174.
  • Łapczyński, M. (2004). Data mining w badaniach rynkowych i marketingowych - obszary zastosowań. W: B. Gregor (red.), Marketing - Handel - Konsument w Globalnym Społeczeństwie Informacyjnym (Folia Oeconomica 179, 508). Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Łapczyński, M. (2005). Podejście regresyjne w budowie drzew klasyfikacyjnych CART. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 680 (140).
  • Łapczyński, M. (2010). Drzewa klasyfikacyjne i regresyjne w badaniach marketingowych. Kraków: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • Maciejewski, G. (2010). Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów. Katowice: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  • Malarska, A. (2005). Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS. Kraków: SPSS Polska.
  • Wolny, R. (2013). Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171392083

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.