Warianty tytułu
Services Bundling for Households - Why we Buy from one Supplier?
Języki publikacji
Abstrakty
W coraz większym zakresie we współczesnej gospodarce sieciowej dochodzi do oferowania przez dostawcę pakietów usług zamiast pojedynczych produktów. Pakietyzacja dotyczy ofert kierowanych dla gospodarstw domowych, gdzie z kupowanych usług korzysta zwykle kilka osób tworzących to gospodarstwo. Pakiety obejmują już nie tylko powiązane ze sobą ściśle produkty - jak telefon komórkowy i Internet - ale zaczynają obejmować także oferty dotyczące usług finansowych czy zaopatrzenia w prąd. Celem artykułu jest przedstawienie skali tego zjawiska oraz sposobu postrzegania przez konsumentów pakietów usług. Autor prezentuje wyniki badań własnych. (abstrakt oryginalny)
In today's network economy providers increasingly offer service packages instead of individual products. Bundling refers to offers addressed to households where the purchased services are used by more than one person. The packages include not only closely related products - such as mobile phone and internet - but it starts also include offers for financial services or the supply of electricity. The aim of the article is to indicate the scale of bundling phenomenon and consumer perceptions of service packages. The author's own research results will be presented. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
- Abd-El-Salam, E.M., Shawky, A.Y., El-Nahas, T. (2013). The impact of corporate image and reputation on service quality, customer satisfaction and customer loyalty: testing the mediating role. Case analysis in an international service company. Journal of Business and Retail Management Research, 8(1), 130-153.
- Andrews, M.L., Benedicktus, R.L., Brady, M.K. (2010). The effect of incentives on customer evaluations of service bundles, Journal of Business Research, 63(1), 71-76.
- Bondos, I. (2014). Price and service bundling - an example of the telecommunications market in Poland. Portoroz: Proceedings of MakeLearn Conference.
- Doligalski, T. (2013). Internet w zarządzaniu wartością klienta. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
- Ferrer, J.C., Mora, H., Olivares, F. (2010). On pricing of multiple bundles of products and services, European Journal of Operational Research, 206(1), 197-208.
- Kumar, V., Venkatesan, R. (2005). Who are the multichannel shoppers and how do they perform? Correlates of multichannel shopping behavior. Journal of Interactive Marketing, 19(29), 44-62.
- Lipowski, M. (2015). Nabywca multikanałowy - przyczyny i implikacje zjawiska, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, w druku.
- Meehan, J., Simonetto, M., Montan, L., Goodin, Ch. (2011). Pricing and Profitability Management, New Jersey: Wiley.
- Mróz, B. (2013). Konsument w globalnej gospodarce: trzy perspektywy. Warszawa: SGH.
- Sheikhzadeh, M. i Elahi, E. (2013). Product bundling: Impacts of product heterogeneity and risk considerations. International Journal of Production Economics, 144(1), 209-222.
- Sousa, R., Voss, Ch. (2012). The impacts of e-service quality on customer behaviour in multi-channel e-services. Total Quality Management, 23(7), 789-806.
- Stone, M., Hobbs, M., Khaleeli, M. (2002). Multichannel Customer Management: The Benefits and Challenges, Journal of Database Marketing, nr 10.
- Światowy, G. (2012). Gospodarstwo domowe jako kreator przemian społecznych i gospodarczych. Konsumpcja i Rozwój, 2/2012, 56-66.
- UKE (2012). Rynek usług wiązanych w Polsce i krajach Unii Europejskiej. Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej, 1-43.
- Wu, S., Hitt, L.M., Chen, P., Anandalingam, P. (2008). Customized bundle pricing for information goods: a nonlinear mixed-integer programming approach, Management Science, 54(3), 608-622.
- Wuebker, G., Baumgartner, J., Schmidt-Gallas, D., Koderisch, M. (2008). Price Management in Financial Services. Smart Strategies for Growth, Gover: Hampshire.
- Yang, B., Ng, C.T. (2010). Pricing problem in wireless telecommunication product and service bundling. European Journal of Operational Research, 207(1), 473-480.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171392145