PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 8 (CD) | 505--513
Tytuł artykułu

Rozwój e-handlu detalicznego w krajach Europy Środkowej i Wschodniej

Autorzy
Warianty tytułu
E-retail Development in Central and Eastern Europe Countries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł stanowi próbę identyfikacji trendów rozwojowych w zakresie internetowego handlu detalicznego w Europie Środkowej i Wschodniej, a także uchwycenia specyfiki tego zjawiska w poszczególnych krajach regionu. W tekście zaprezentowano dane dotyczące rozwoju e-detalu w regionie na tle rozwiniętych rynków zachodnioeuropejskich, przedstawiono analizę porównawczą podstawowych parametrów charakteryzujących poszczególne rynki krajowe oraz omówiono sytuację konkurencyjną w branży e-handlu detalicznego w regionie. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper aims to indentify e-retail development trends in Central and Eastern Europe and to present the characteristics of this phenomena in individual countries of the region. It provides the data on e-retail development in the region, compared to more mature Western European markets, the comparison of basic factors characterizing individual Central and Eastern Europe markets and description of competitive environment of regional e-retailing industry. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
505--513
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Chmielarz, W. (2007). Systemy biznesu elektronicznego. Warszawa: Difin.
  • Doherty, N.F., Ellis-Chadwick, F. (2010). Internet retailing; the past, the present and the future. International Journal of Retail and Distribution Management, Vol. 38 No. 11/12, 943-965.
  • Goban-Klas, T., Sienkiewicz, P. (1999). Społeczeństwo informacyjne - szanse, zagrożenia, wyzwania. Kraków: Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji.
  • Gregor, B., Stawiszyński, M. (2002). E-commerce. Bydgoszcz: Branta.
  • Greval, D., Iyer, G.R., Levy, M. (2004). Internet retailing: enablers, limiters and market consequences. Journal of Business Research, Vol. 57, Iss. 7, 703-713.
  • Komor, M., Pacut, M. (2009). Internationalization, concentration and structural changes of retail in new central and eastern European member states of the EU. Journal of Economics and Management, Vol. 6, 69-92.
  • Sławińska, M. (red.) (2010). Modele biznesu w handlu detalicznym. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Szpringer, W. (2003). Dystrybucja w gospodarce cyfrowej. Między monopolem a konkurencją. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Euromonitor International, baza Passport GMID, www.portal.euromonitor.com (16-22.02.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171392377

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.