PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo

---

118--140
Tytuł artykułu

Informacje z mediów społecznościowych we wspomaganiu oceny zdolności kredytowej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Information from Social Media in Assisting the Process of Creditworthiness Assessment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest wskazanie możliwości wykorzystania informacji o charakterze psychograficznym i behawioralnym, pochodzących z wybranych mediów społecznościowych w procesach oceny zdolności kredytowej. Postawiona tu teza zakłada, że ocena scoringowa opierająca się na informacjach zaczerpniętych z mediów społecznościowych (ang. social media scoring) powinna być wykorzystywana w procesach oceny wiarygodności i rzetelności kredytowej. Zastosowane metody badawcze polegać będą na wykorzystaniu systematycznej i porównawczej analizy pojęć, metodologii i wniosków, opublikowanych w literaturze naukowej oraz dokonaniu oceny punktowej przydatności wybranych mediów społecznościowych we wspomaganiu procesu kredytowego.(fragment tekstu)
EN
The purpose of the article is to point out the possibilities of using information derived from various social media in assessment procedures of creditworthiness. The assumption formulated in the article claims that social media credit scoring should be applied when evaluating credit reliability and credibility. The considerations included in the consecutive parts of the article were aimed at accomplishing the set purpose and proving the truthfulness of the assumption. They show the scale of use of social media by the population and analyze the data obtained from social media which can be used to support the credit process and in that way they eventually indicate the benefits and certain risks connected with the application of social scoring by banks. (original abstract)
Czasopismo
---
Strony
118--140
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Analysis of Differences between Consumer- and Creditor-Purchased Credit Scores, Consumer Financial Protection Bureau, September 2012.
  • Barger V, Labrecque L., An Integrated Marketing Communications Perspective on Social Media Metrics, "International Journal of Integrated Marketing Communication", April 1, 2013.
  • Bullas J., 22 Social Media Facts and Statistics You Should Know in 2014, http://www. jeffbullas.com/2014/01/17/20-social-media-facts-and-statistics-you-should-know-in- 2014/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171392481

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.