Warianty tytułu
Areas of Competition on the Radio Market
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące intensywności konkurencji na rynku radiowym i wpływu tego zjawiska na strategie marketingowych grup radiowych, ekonomikę branży, jakość programów radiowych i perspektywy rozwoju rynku. Konkurencja na rynku reklamy radiowej stała się agresywna, o charakterze cenowym, która nie wpływa pozytywnie na rentowność branży. Podstawowym narzędziem konkurencji jest rozwój reklamy pakietowej. Konkurencja na rynku słuchalności programów radiowych nie ma charakteru cenowego. Jest ona najsilniejsza wśród stacji ogólnopolskich i sieciowych. Grupy radiowe powinny rozwijać strategie relacyjne w celu zwiększenia siły przetargowej w rywalizacji z nadawcami telewizyjnymi. Jest to droga do zwiększenia rentowności branży i poprawy jakości programów radiowych.(abstrakt autora)
The article presents issues concerning the intensity of competition on the radio market and the impact of this phenomenon on the marketing strategies of radio groups, economics of the industry, quality of radio programmes and perspective of market development. Competition on the radio advertisement market has become aggressive, with a price character that does not have a positive impact on the profitability of the industry. The basic tool of competition is the development of packetized advertising. Competition on the market of radio listening figures does not have a price character. It is the strongest among nationwide stations and network stations. Radio groups should develop relational strategies in order to extend bargaining power in competing with television broadcasters. It is a way to improve the profitability of the industry and the quality of radio programmes(author's abstract)
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania Edukacja we Wrocławiu
Bibliografia
- Beliczyński J., Organizacja radiowa jako obiekt badań w zarządzaniu mediami, "Studia Medioznawcze" 2012, nr 1
- Kowalski T., Jung B., Media na rynku. Wstęp do ekonomiki mediów, Warszawa 2006
- Jakubowicz K., Media publiczne. Początek końca czy nowy początek, Warszawa 2007
- Doliwa U., Elektroniczne media społeczne w Polsce - stan obecny i perspektywy rozwoju, "Studia Medioznawcze" 2010, nr 4
- Wojdyło A., DeKodowanie odbiorcy. Jakiego dokładnie kontentu i dooewiadczeń szukają konsumenci w różnych rodzajach mediów w Polsce?, Media Trendy 2010
- Mikułowski-Pomorski J., Zmieniający się oewiat mediów, Kraków 2008
- Nierenberg B., Wybrane problemy badania skuteczności reklamy, Opole 2000
- Porter M.E., Pięć sił konkurencyjnych kształtujących strategię, [w:] O strategii, red. prowadzący P. Kubisiak, Warszawa 2012
- Jędrzejewski S., Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej, Kraków 2010
- Markiewicz W., Radio - świat z dźwięków, [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, pod red. Z. Bauera, E. Chudzińskiego, wyd. 2 zm. i rozsz., Kraków 2008
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171392845