PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 36 Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami | 63--76
Tytuł artykułu

Narzędzia komunikacji zewnętrznej w działaniach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu na przykładzie NIVEA Polska Sp. z o.o.

Warianty tytułu
External Communication Tools in Activities Within the Scope of Corporate Social Responsibility on the Example of Nivea Poland Ltd.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest identyfikacja narzędzi komunikacji zewnętrznej w działaniach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ich egzemplifikacja w wybranych działaniach NIVEA Polska Sp. z o.o. w latach 2001-2013. Omówiono teoretyczne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu, a także podkreślono rolę narzędzi komunikacji zewnętrznej w działaniach z zakresu CSR. Następnie przedstawiono działalność firmy Nivea Polska Sp. z o.o. zwracając szczególną uwagę na aktywność w obszarze CSR. Dokonano analizy trzech wybranych projektów CSR, w których zidentyfikowano wykorzystane narzędzia komunikacji zewnętrznej. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to identify the external communication tools in the activities within the scope of corporate social responsibility and their exemplification in selected activities of NIVEA Poland Sp. z o.o. in the years 2001-2013. The article discusses the theoretical aspects of corporate social responsibility, and also highlights the role of external communication tools in CSR activities. Subsequently the activity of Nivea Poland Sp. z o.o. was presented, emphasising the activity in the area of CSR. An analysis of three selected CSR projects was performed, in which the tools used for external communication were identified. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Adamczyk J.K. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw: teoria i praktyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Brzozowski A. (2009), Przewodnik wdrażania CSR, Wyższa Szkoła Administracji Publicznej im. Stanisława Staszica, Białystok.
  • Filek J. (2006), Społeczna odpowiedzialność biznesu: tylko moda czy nowy sposób prowadzenia działalności gospodarczej?, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa.
  • Komunikacja i partycypacja społeczna, Hausner J. (red.) (1999), www.msap.uek.krakow.pl/doki/publ/komunikacja.pdf, dostęp: 16.04.2014.
  • Komunikacja marketingowa, Rydel M. (red.) (2001), Wydawnictwo ODDK, Gdańsk.
  • Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, Szymoniuk B. (red.) (2006), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • http://asbiznesu.pl/inspiracje/as-biznesu-poleca/511-szkoki-pikarskie
  • http://interaktywnie.com/kreacja/newsy/nagrody/effie-awards-przyznane-rok-bez-grand-prix-24364
  • http://m.onet.pl/biznes/branze/marketing,2sz9w
  • http://natemat.pl/4371l,nivea-rezygnuje-z-blekitnych-zagli-a-pieniadze-przekazuje-na-pilke-nozna-zazdroscili-nam-go-na-calym-swiecie
  • http://optimist.sails.pl/files/nivea_rezygnacja.pdf
  • http://www.csrinfo.org/pl/component/content/article/3872-szkolki-pilkarskie-nivea-pod-patronatem-honorowym-men-u
  • http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/755034.html
  • http://www.niveapolska.pl/0_nas/History/0d_Pebeco_do_NIVEA_Polska.html
  • http://www.niveapolska.pl/0_nas/History/Powstanie_firmy.html
  • http://www.niveapolska.pl/0_nas/NlVEA_Polska_Sp_z_o_o.html
  • http://www.niveapolska.pl/Press_Media_Relations/Najnowsze_wiadomo%C5%9Bci/Last_12_months/2006-03-01_NIVEA_B%C5%82%C4%99kitne_%C5%BBagle.html
  • http://www.niveapoIska.pl/Press_Media_Relations/Najnowsze_wiadomo%C5%9Bci/Last_12_months/2011-05-24_100_plac%C3%B3w_zabaw_na_100_lat_NIVEA.html
  • Olędzki J., Tworzydło D. (2006), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Rybak M. (2004), Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Rybak M. (2001), Społeczna odpowiedzialność biznesu - idea i rzeczywistość, Gospodarka Narodowa 3/2001, Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
  • Sabat A. (2009), Społeczna odpowiedzialność biznesu szansą na zrównoważony rozwój, Region Świętokrzyski NSZZ "Solidarność", Kielce.
  • Wójcik K. (2005), Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo PLACET, Warszawa.
  • Żemigała M. (2007), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa: budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171393359

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.