PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 5 | 16--20
Tytuł artykułu

Między oczekiwaniami a rzeczywistością. Umiejętności miękkie u osób wchodzących na rynek pracy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Among expectations and reality - young workers' soft skills
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badania jakościowego dotyczącego umiejętności miękkich (soft skills) u osób wchodzących na rynek pracy. Celem badania było zebranie opinii na temat postrzegania umiejętności miękkich zarówno przez pracobiorców (studenci i młodzi pracownicy), jak i pracodawców (przedstawiciele firm), a także przez nauczycieli akademickich (jako ogniwa spajającego proces skutecznego rozwijania kompetencji miękkich podczas studiów). Uzyskane wyniki pozwalają wysnuć wniosek, że uczelnia jest kluczowym miejscem, gdzie umiejętności miękkie powinny być rozwijane - jeszcze przed wejściem młodych ludzi na rynek pracy. Respondenci sformułowali listę rekomendacji mogących wpłynąć na skuteczniejsze funkcjonowanie instytucji akademickich w tym obszarze. Badanie przeprowadzone zostało jako element projektu mającego na celu opracowanie metodologii wykorzystującej nowe technologie do rozwijania u studentów umiejętności miękkich niezbędnych na rynku pracy(abstrakt oryginalny)
EN
Many documents issued by the European Union and Human Resources experts point out that so called "soft" skills are closely connected with employability, particularly of young people entering the labour market. Nevertheless, at present, EU countries use different methodologies and approaches to the teaching and development of those skills, which leads to a mismatch between academic education and requirements of the labour market. In the project eLene4work: Learning to learn for new digital soft skills for employability ten European countries conduct research on soft skills expected by employers from new workers and possibilities to develop them (using also ICT tools) during studies. First step was to collect information about soft skills (what is needed, what is important, what should be improved etc.) during Focus Groups organised in each partner country. During these meetings the same set of questions was asked to participants. Results will be used to create common methodology for developing soft skills during studies. In this article results of Focus Groups in Poland are presented. The most interesting findings such as definitions of soft skills, list of most important ones, difficulties in their development and possibilities to solve problem of lack of those skills are described, not only from the perspective of student/young employee, but also employers and academic teachers(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
16--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • European Commission, New skills and jobs in Europe: Pathways towards full employment, Publications Office of the European Union, Luxembourg 2012.
  • European Commission, Transferability of Skills across Economic Sectors. Role and Importance for Employment at European Level, Publications Office of the European Union, Luxembourg 2011.
  • Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
  • Life Skills Education for Children and Adolescent in Schools, WHO/MNH/PSF/93.7A.Rev.2, World Health Organization, Geneva 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171393737

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.