PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 6 Rozwój regionu świętokrzyskiego w warunkach integracji europejskiej | 105--114
Tytuł artykułu

Marka produktu jako narzędzie budowania wizerunku regionu świętokrzyskiego

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marka jest jednym z najważniejszych instrumentów współczesnego zarządzania, bez którego nie można sobie wyobrazić działań promocyjnych i prowadzenia dochodowej działalności gospodarczej w warunkach konkurencji rynkowej. Stosowanie marek jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zdobywania i utrwalenia przewagi konkurencyjnej, czyli realizowania wyższej niż. konkurenci stopy zwrotu z zainwestowanego kapitału. Konkurencja, zmiany technologiczne, ekspansja sieci dystrybucji i zmieniające się rynki konsumenckie powodują, że kreowanie marki staje się zagadnieniem coraz bardziej złożonym. Pozyskanie stałych, wiernych i lojalnych klientów wymaga, oprócz wiedzy ściśle marketingowej i psychologicznej, stosowania nowoczesnych technik informacyjnych i statystycznych. Dopiero takie multidyscyplinarne podejście daje gwarancję sukcesu. Marka lokalna jest jednym z narzędzi do promocji produktów, stosowanym w różnych miejscach na świecie, w tym w Polsce. Siła marki leży w produktach pod nią sprzedawanych oraz w regionie, z którego pochodzą. W związku z tym, istotne jest, by proces nadawania jej, był klarowny i monitorowany w sposób ciągły. Posiadając wyrazistą tożsamość i bogatą tradycję, lokalne społeczności mogą atuty te w sposób umiejętny, więc profesjonalny, wykorzystać i osiągnąć w przyszłej Europie znaczący sukces. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
Bibliografia
  • Urbanek, G. Zarządzanie marką PWE, Warszawa 2002.
  • Kwiatkowski, P. Krótka historia marki w Polsce. Marketing w praktyce 3/2002.
  • Altkorn, J. Strategia marki. PWE 2001.
  • Boruc, M.A. Tożsamość rynkowa. Instytut Marki Polskiej 2001.
  • J. Kall Silna marka. Istota i kierowanie. PWE Warszawa 2001.
  • Świątek, M. Survival Marketing - budowanie silnej marki. Marketing w praktyce, 10/2002.
  • J. Sadowski Skuteczne wprowadzanie marki. Marketing w praktyce, 11/2001.
  • Materiały Biura Promocji Regionu "Pegaz". Kielce, 2003.
  • Gazeta Wyborcza, 7.06.2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171394757

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.