PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo

---

77--90
Tytuł artykułu

Psychologiczne aspekty procesu dydaktycznego - pracy umysłowej studentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Psycholgical Aspects of Teaching - Mental Work of Students
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie wybranych psychologicznych aspektów pracy umysłowej studentów. Dotyczą one motywacji do studiów, wpływu stosowanych środków dydaktycznych na aktywność funkcji psychicznych oraz znaczenia oceny w kontroli efektów nauczania.(fragment tekstu)
EN
The article presents the psychological conditions of the educational process - especially mental work of students, concerning the effectiveness of learning in contemporary higher education. You can find here the more detailed analysis of such subjects like these: motivation for studying, using of educational and technical measures during the educational process and also the psychological aspects involving the assessment of learning effects as a specific process of decision making.(original abstract)
Czasopismo
---
Strony
77--90
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Zarządzania Edukacja we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Zarządzania Edukacja we Wrocławiu
Bibliografia
  • Filipiak E. 2012. Rozwijanie zdolności uczenia się i nauczania. Z Wygotskim i Brunerem w tle. Sopot, GWP, 135.
  • Galloway Ch. 1998. Psychologia uczenia się i nauczania. Warszawa, PWN, 224.
  • Gurba A. 2000. Psychologiczno-pedagogiczne uwarunkowania pracy umysłowej podchorążych. Wrocław, WSO im. T. Kościuszki, 23-29.
  • Gurba A. 2012. Psychologiczne i organizacyjne determinanty procesu zarządzania w środowisku pracy. Wrocław, WSZ Edukacja, 64, 120-122.
  • Gurba A., Strońska-Rembisz A. 2014. Motywacja do pracy jako kategoria psychologiczna i ekonomiczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Gosp. Rynek Eduk. 2, 42-43.
  • Krajowe ramy kwalifikacji dla polskiego szkolnictwa wyższego. 2014. Warszawa, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
  • Kupisiewicz C. 2012. Dydaktyka. Kraków, Oficyna Wydaw. Impuls, 193-195.
  • Mietzel G. 2002. Psychologia kształcenia. Praktyczny podręcznik dla pedagogów i nauczycieli. Gdańsk, GWP, 206-208.
  • Noizel G., Gaverni J.P. 1988. Psychologiczne aspekty oceniania osiągnięć szkolnych. Warszawa, PWN, 15-17.
  • Philips D.C., Solis J.F. 2003. Podstawy wiedzy o nauczaniu. Gdańsk, GWP, 109-110.
  • Reykowski J. 1997. Z zagadnień psychologii motywacji. Warszawa, PZWS, 89-90.
  • Strelau J., Doliński D. 2011. Psychologia akademicka. T.1. Warszawa, GWP, 341-345.
  • Taraszkiewicz M. 2010. Uczymy się uczyć. Szczecin, TWP, 63-64.
  • Wojcieszke B. 2012. Psychologia społeczna. Warszawa, Scholar, 198.
  • Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. 2010. Psychologia. Kluczowe koncepcje. T. 3. Warszawa, PWN, 60.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171394947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.