Warianty tytułu
Internal Corporate Social Responsibility as One of Company's Success Factors
Języki publikacji
Abstrakty
Koncepcja Corporate Social Responsibility zawężona do problematyki związanej z wewnętrznymi regulacjami organizacji skłania autora do wysunięcia tezy o istnieniu dającej się zaobserwować zależności pomiędzy elementami odpowiedzialności społecznej wewnątrz firmy i możliwościami jej sukcesu. Wstępna analiza badań empirycznych (case-study) daje materiał mogący posłużyć dalszym badaniom tej szczególnej sfery - odpowiedzialności społecznej organizacji wewnątrz organizacji. (abstrakt oryginalny)
The main purpose of this article is to describe the relationship between a company's success and its internal corporate social responsibility. It is done by a case study that describes five small Polish enterprises. Attention is focused on personal resources as the nearest field of interest of entrepreneurs. A preliminary analysis of empirical research carried out by the author into the causes and consequences of which organizational and legal form was chosen by a company provides material for further studies of this particular field's relevance for internal corporate social responsibility as a factor of company's success. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
221--231
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Poznań 2004.
- Filek J,, Czy biznes zobowiązuje?, "Znak. Biznes i Etyka" 1998, nr 2.
- Gliński В., Kierunek - nowoczesne zarządzanie, "Przegląd Organizacji" 1990, nr 11.
- Jackson J., Biznes i etyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
- Janet P., Historia doktryn politycznych, Fiszer i Majewski, Poznań 1923.
- Mały słownik terminów i pojęć filozoficznych, IW PAX, Warszawa 1983, s. 418.
- Mazur В., Polityka etyczna 500 największych przedsiębiorstw Hiszpanii, w: Etyka biznesu w zastosowaniach praktycznych, red. W. Gasparki, A. Lewicka-Strzalecka, СЕВ IFiS PAN, Warszawa 2002.
- Obłój K., Strategia sukcesu firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Odpowiedzialny biznes w Polsce. Raport, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2008.
- Porębski Cz., Czy biznes się opłaca?, Znak, Kraków 1997.
- Zając Cz., Zarządzanie poprzez wartości jako czynnik sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa, w: Społeczne uwarunkowania organizacji, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171395029