PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 44(6) Kształtowanie wizerunku pracodawcy | 93--107
Tytuł artykułu

Employer branding - nowe możliwości dla efektywnych procesów rekrutacji pokolenia Y

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Employer Branding - New Possibilities for Effective Processes of Recruitment of the Generation Y
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wkraczanie na rynek pracy przedstawicieli pokolenia Y czy Z determinuje rewolucję w działach HR m.in. przez coraz szybsze przeprowadzanie procesów rekrutacji i monitoring wyników. Niniejsze rozważania mają na celu ukazanie nowej, ważnej roli działu ZZL, w szczególności procesu rekrutacji w kontekście employer brandingu (EB) i zarządzania nową grupą pracowników z pokolenia Y przy jednoczesnym skupieniu na racjonalności i efektywności podejmowanych działań działu personalnego w tym obszarze. (abstrakt oryginalny)
EN
Entering the market by representatives of the generation Y or Z determines revolution in the HR departments, inter alia, by the faster and faster conduct of the processes of recruitment and effects monitoring. These considerations are aimed at presentation of a new, important role of the department of human resource management, in particular the process of recruitment in the context of employer branding (EB) and management of a new group of employees from the generation Y with a simultaneous focusing on rationality and effectiveness of the undertaken activities of the personnel department in this area. (original abstract)
Rocznik
Strony
93--107
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
Bibliografia
  • Ambler T, Barrow S. (1996), The employer brand, "The Journal od Brand Management", Vol. 4, No. 3, (w:) Dąbrowska J. (2014), Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa.
  • Bulaszewski S., Chylewska J., Gorzelak-Kostrzewska K., Górska E., Krawsz A., Jastrzębska M. (2010), Rola działu personalnego w transformacji przedsiębiorstwa, "Harvard Business Review Polska".
  • Czechowska-Świtaj T. (2005), Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji, Oficyna Wydawnicza WSM, Warszawa.
  • Dąbrowska J. (2014), Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa.
  • de Chernatony L. (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, GWP, Gdańsk.
  • Fazlagić J. (2008), Charakterystyka pokolenia Y, "e-mentor", nr 3.
  • Fazlagić J. (2010), Know-how w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą, Helion, Gliwice.
  • Gabrusewicz W. (2007), Podstawy analizy finansowej, PWE, Warszawa.
  • Gołaszewska-Kaczan U. (red.) (2009), Czas na EB*. Employer Branding & Corporate Social Responsability, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok.
  • Hamrol M. (red.) (2004), Analiza finansowa przedsiębiorstwa, ujęcie sytuacyjne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Janowska Z. (2002), Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa.
  • Jędrzejczak (2000), Budowa i zarządzanie systemami wynagrodzeń, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp.z o.o., Gdańsk.
  • Kaczmarek B., Walczak W. (2009), Zarządzanie wiedzą we współczesnych przedsiębiorstwach, ujęcia multidyscyplinarne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Kaplan R.S, Norton D.P. (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Karnowska C, Szatlach M. (red.) (2006), Globalizacja - pomiędzy polityką a ekonomią. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Kisiel-Dobrohnicki W. (2014), Fundamenty kariery. Strategiczne poszukiwanie i zdobywanie pracy, Helion, Gliwice.
  • Kozłowski M. (2012), Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Koźmiński A.K., Jemielniak D. (2008), Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Krawulski J. (2000), Public relations (wybrane zagadnienia), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Kubicka A. (2011), Tajemnica przewodzenia ludziom, "Personel i Zarządzanie", nr 8/257.
  • Maj M. (2015), Przyspieszony kurs obsługi "igreka", czyli zarządzanie pracą młodych, http://manager.inwestycje.pl/rynek_manager/Przyspieszony-kurs-obslugi-igreka-czylizarzadzanie-praca-mlodych;248819;0.html [dostęp: 09.06.2015].
  • Mazurek M. (2015), 6 filarów skutecznego Employer Brandingu, 10.04, http://sprawnymarketing.pl/employer-branding/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171395523

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.