Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Wśród wielu pozycji poświęconych public relations (...) można odnaleźć książki cenne, wartościowe poznawczo, wzbogacające w stopniu znaczącym dorobek nauki o komunikowaniu. Bez wątpienia do takich właśnie publikacji należy praca zbiorowa "Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu" pod redakcją Jerzego Olędzkiego, w serii Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego Media Początku XXI wieku. Książka obejmuje 28 artykułów i komunikatów poświęconych szeroko rozumianej problematyce public relations. Pomieszczono je w trzech działach układających się w logiczną i spójną całość. Pierwszy, zatytułowany Public relations i marketing - gdzie jesteśmy?, obejmuje teksty, dla których wspólnym mianownikiem jest próba odpowiedzi na pytanie: czy PR jest samodzielną dyscypliną czy częścią marketingu i jakie relacje zachodzą między obiema dziedzinami? Rozdział ten otwiera znakomity artykuł Jerzego Olędzkiego "O społecznym znaczeniu public relations w demokracji. Wprowadzenie." Autor dokonuje w nim refleksji nad społecznymi funkcjami PR-u, udowadniając tezę akcentowaną już w pierwszym zdaniu artykułu, iż rozwój public relations (definiowanego jako oparty na prawdzie i wzajemnym zaufaniu dialog z otoczeniem), możliwy jest wyłącznie w otwartym i wolnym społeczeństwie oraz demokratycznej przestrzeni publicznej. "Public relations są nierozerwalnie związane z demokracją. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Uniwersytet Śląski w Katowicach; Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
Bibliografia
- Olędzki J., D. Tworzydło D., Chmielewski Z., Prezentacja wyników badań: public relations w małych i średnich firmach, Rzeszów 2008.
- Kaczmarczyk M., Od redaktora, "Problemy Komunikacji Społecznej" 2009, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171395685