PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 44 Zeszyt Naukowy Katedry Turystyki | 45--66
Tytuł artykułu

Problemy badania rynku turystyki konferencyjnej na świecie

Warianty tytułu
Problems of Conference Tourism Market Research in the World
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania rynku turystyki konferencyjnej na świecie prowadzone są na szeroką skalę przez instytucje międzynarodowe, jak i krajowe. Niestety, przyjęte metody gromadzenia danych, doboru próby, zastosowana terminologia nie pozwalają na bezpośrednie porównania otrzymanych wyników między sobą. Autor dokonuje analizy zakresu przedmiotowego badań turystyki konferencyjnej przez narodowe instytucje związane z turystyką, porównania badań rynku turystyki konferencyjnej w krajach kreujących znaczący popyt na tym rynku, porównania założeń badawczych rynku turystyki konferencyjnej wiodących organizacji międzynarodowych. Badania organizacji międzynarodowych pozwalają na obserwację rynku turystyki konferencyjnej w skali całego świata i mogą stanowić podstawę do przygotowania analiz krajowych. Nie są to jednak badania porównywalne między różnymi instytucjami, ale ich analiza pozwala na lepsze poznanie struktury i prawidłowości rynku turystyki konferencyjnej. Autor wskazuje na rosnącą potrzebę analizy tego rynku także w Polsce. Wymaga to jednak prac zarówno nad konstrukcją narzędzi i wskaźników pomiaru, jak i mentalnością oraz podejściem do badań ze strony uczestników rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
Research on conference tourism market in the world are conducted on a large scale by many international and national institutions. Unfortunately, the methodologies of data collection, the terminology used do not allow for direct comparisons between the results obtained. The author analyzes the scope of conference tourism research carried out by various national and international institutions, countries create significant demand in this market, and comparison of assumptions conference tourism market research leading international organizations. Studies of international organizations on this market allow for observation of conference tourism market in the whole world and can be the basis for the preparation of national research. The studies are not comparable between different research institutions, but their analysis allows a better understanding of structure and regularity of the conference tourism market. This paper shows to the growing need to analyze this market in Poland. But this requires hard work, both on the design of measurement tools and indicators, as well as mentality and approach to research on the part of market participants. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Badania pilotażowe rynku turystyki biznesowej (MICE), T. Godlewski (red.), Instytut Rynku Hotelarskiego, Warszawa 2008.
  • Cieślikowski K.: Rola hoteli w procesie kształtowania produktu na rynku turystyki konferencyjnej w województwie śląskim, Zeszyt Katedry Turystyki, "Zeszyty Naukowe GWSH" 2010, nr 40.
  • Davidson R., Celuch K.: The Poland Conference Market Surrey, POT, Warszawa 2007.
  • Davidson R., Cope B.: Turystyka biznesowa. Konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna, POT, Warszawa 2003.
  • Davidson R.: Industry Trends & Market Share Report, EIBTM, Londyn 2007.
  • Measuring the Economic Importance of the Meetings Industry, Developing a Tourism Satellite Account Extension, (WTO) World Tourism Organization, Madrid. Spain 2006.
  • Raport Rynek Szkoleń w Polsce, Instytut Zarządzania, Warszawa 2002.
  • Rockett G., Smillie G: The European Conference and Meeting Market, "Travel & Tourism Analyst" 1994, Issue 4.
  • The Growth and Trends of Conference Centers: A Case Study of the UK, Bournemouth University, UK, http://www.bournemouth.ac.uk/icthr/PDFs/.
  • Turystyka biznesowa w Polsce w 2003 r., Instytut Turystyki, Warszawa 2004.
  • Turystyka biznesowa we Wrocławiu w 2007 roku, Keralla Research, Instytut Badań i Rozwiązań B2B na zlecenie Convention Bureau of Wrocław, Wrocław 2008.
  • Warsaw Meeting Industry Report 2007, Eurosystem, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171395755

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.